Raport: Przyszłość należy do detalistów, którzy będą w stanie wpłynąć na rozwój trendów

Autor: dlahandlu.pl 18 lipca 2018 18:16

Przyszłość handlu detalicznego kształtują wspólnie konsumenci i gracze rynkowi, oferujący i wdrażający innowacje retailowe. Eksperci firmy badawczej 4CF pokusili się o prognozę dla sektora, zakładającą różne scenariusze, które mogą się zrealizować w przypadku tego rynku.

Jak podkreślają autorzy raportu pt. "Niespodziewana przyszłość handlu detalicznego",  rynek ten w kolejnej dekadzie podlegać będzie wpływowi szeregu czynników zmian. Eksperci 4CF wyróżnili  cztery możliwe scenariusze przyszłości. Jeden z nich, to scenariusz kontynuacji, odpowiadający prostej ekstrapolacji trendów. Trzy pozostałe opisują wersje przyszłości, w których jeden bądź więcej z aktualnych trendów ulegnie zmianie. Osią scenariuszy są możliwe konsekwencje: dalszej regulacji rynku europejskiego, nasilonej dyfuzji technologii, bądź załamania gospodarczego spowodowanego eskalacją cyberzagrożeń. Szybkie zmiany rynkowe sprawiają, że znacznie trudniej jest opracować strategię działania odporną na przyszłość. W

Norbert Kołos, partner zarządzający w 4CF uważa, że detaliści muszą zrobić kolejny krok w stronę nowych źródeł wiedzy o konsumentach i rozwiązaniach. - W tej chwili dysponują coraz większą wiedzą o zachowaniach konsumenckich, ale informacje historyczne tylko zarysowują obecne trendy. Przyszłość należy do tych, którzy będą w stanie wpłynąć na rozwój trendów, zmienić je lub stworzyć nową propozycję obok głównego nurtu - przekonuje.

Lektura raportu prowadzi do kilku ciekawych wniosków. Analiza scenariuszowa wskazała, że nie wszystkie z rozwiązań, które cieszą się obecnie dużą uwagą, są jednakowo bezpieczne w adaptacji przez detalistów. Zdaniem autorów raportu taką syreną, rozwiązaniem kuszącym, jednak względnie odległym i przynoszącym relatywnie niewielkie korzyści konsumentom przyszłości okazała się np. daleko idąca personalizacja oferty sklepów z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Stało się tak za sprawą wysoce niesprzyjających warunków w scenariuszach interwencji – gdzie przetwarzanie danych osobowych podlega dalszym obostrzeniom – i technokryzysu – w którym obawa o bezpieczeństwo przewyższa korzyści płynące ze spersonalizowanej oferty.

W raporcie są też niespodzianki pozytywne. W tym kontekście autorzy wymieniają rozwiązanie wspierane sztuczną inteligencją. Jest to zaawansowana optymalizacja procesów biznesowych. Chociaż rozwiązanie to jest z pozoru niewidoczne dla przeciętnego Kowalskiego, według raportu pozwoli znacząco poprawić jego obsługę we wszystkich analizowanych scenariuszach. Co więcej, jego adaptacja przez mainstream może nastąpić wcześniej niż się wydaje. W najbardziej sprzyjających warunkach może to stać się już za niespełna trzy lata.

Z rozwiązań bardziej odległych w czasie, warto zwrócić uwagę na wykorzystanie hologramów w handlu detalicznym. Chociaż wydaje się to jeszcze pieśnią przyszłości, raport sygnalizuje, że ścieżka rozwoju stoi otworem przed firmami, które chcą wdrażać tego typu innowacje. Dla konsumenta w 2028 roku hologram w sklepie stanie się widokiem zupełnie naturalnym - uważają eksperci 4CF.

.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,87

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.