Raport: Reklamodawcy zwiększają wydatki w kanale online

Autor: dlahandlu.pl 16 września 2019 09:41

W roku 2020 r. swoją dominację w reklamie umocnią platformy mediów społecznościowych i wideo online pomimo pewnych obaw związanych z pomiarem ich efektywności.

Duża część marketerów z całego świata (46%) nie może pochwalić się jeszcze właściwą równowagą i synergiami pomiędzy mediami cyfrowymi i tradycyjnymi (offline), a trzy czwarte tej grupy (76%) nadal ma problemy z pomiarem efektywności swoich działań w różnych kanałach komunikacji. Taki wniosek płynie z najnowszej edycji corocznego badania branży marketingowej Getting Media Right: Marketing in Motion, którego wyniki ogłosiła firma Kantar.

W roku 2020 spodziewany jest znaczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową, ponieważ marketerzy starają się zoptymalizować swój media mix. W ciągu najbliższych 12 miesięcy 84% marketerów planuje zwiększyć inwestycje w reklamę wideo w Internecie, 70% zamierza zwiększyć wydatki na media społecznościowe, a 63% decyduje się na podniesienie kwot wydatków na podcasty. Dane te pozostają w znaczącym kontraście z planami względem rynku mediów drukowanych – 70% marketerów twierdzi, że zmniejszy wydatki na reklamy w czasopismach, a 66% zamierza ograniczyć inwestycje w reklamę publikowaną w gazetach.

Pomimo przewidywanych wzrostów w segmencie reklamy internetowej wyzwaniem dla marketerów pozostaje pomiar efektywności mediów cyfrowych – pojawiają się tu swego rodzaju „białe plamy”, czyli na przykład tzw. „walled gardens” (zamknięte ekosystemy internetowe), co utrudnia zbadanie efektywności reklam kierowanych do odbiorców poprzez wiele kanałów komunikacji. Z tego powodu wielu reklamodawców nie dysponuje pełnymi danymi na temat efektywności swoich marek w różnych kanałach przekazu.

– Szybki wzrost wydatków na reklamę cyfrową nie jest zaskoczeniem, natomiast najnowsze badania wskazują, że marketerzy mają jeszcze przed sobą długą drogę, jeśli chodzi o pomiar kampanii wielokanałowych i udowodnienie poziomu zwrotu z inwestycji – stwierdziła Jane Ostler, Global Head of Media Effectiveness w firmie Kantar. – W ciągu najbliższych 12 miesięcy w branży nastąpią ogromne zmiany w związku ze wzrostem znaczenia nowych kanałów, jak np. podcastów czy zaawansowanej telewizji oraz odchodzeniem od plików cookie. Nie pozostanie to z pewnością bez wpływu na targetowanie i pomiar skuteczności kampanii reklamowych przez reklamodawców. Marketerzy powinni dążyć do optymalnego wykorzystania obu elementów: muszą stworzyć system do monitorowania wpływu prowadzonych działań na wskaźniki biznesowe oraz wskaźniki dotyczące marek – dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.