Raport: Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2016 13:12

Polscy internauci są mobilni. Jak wynika z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute, 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z Internetem. mShopper 2.0 to druga edycja największego i najbardziej szczegółowego badania m-commerce w Polsce.

Mobilni Polacy wykonują na swoich urządzeniach mobilnych średnio 5 różnych czynności tzw. smart, czyli niemożliwych do realizacji na klasycznym telefonie komórkowym. Przede wszystkim korzystamy z Internetu na naszych smartfonach i tabletach, jesteśmy aktywni w social mediach, oglądamy wideo i gramy. Już ponad 40 proc. Polaków świadomie i aktywnie korzysta z różnych aplikacji mobilnych.

– Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów i cyfrowych geeków. Obserwujemy dwucyfrowy wzrost odsetka osób mających za sobą m-commersowe doświadczenia, a smartfon lub tablet zmieniają się z urządzenia pomocniczego, autoryzacyjnego, w główne narzędzie zakupowe. Z mobilnych zakupów korzystają już wszyscy – młodzi i w średnim wieku, z dużych miast, średnich, miasteczek i wsi. Dobrze i źle wykształceni. Słowem, wszyscy Polacy – zauważa Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

37 proc. ogółu internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. Co ważne, m-commerce cały czas rośnie, natomiast widać lekki spadek w zakupach realizowanych na komputerach PC i laptopach. Już 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach.

– Polacy są coraz bardziej zbratani ze smartfonem, używają coraz aktywniej aplikacji, korzystają z coraz większej liczby aplikacji. To pochodna coraz szybszych sieci komórkowych i powiększającego się zasięgu LTE zapewniających coraz większy komfort użytkowania. Play - posiadający bazę najbardziej zaawansowanych użytkowników mobilnych - sprzedaje praktycznie wyłącznie smartfony z LTE. Pozostali operatorzy są niewiele w tyle. A wszyscy pełną parą inwestują w sieć 4G – zauważa Witold Tomaszewski, redaktor naczelny serwisu Telepolis.pl.

Dobra dynamika dla m-commerce nie oznacza jednak, że firmy zajmujące się handlem internetowym powinny całkowicie skupić swoją uwagę na kanale mobilnym. Nadal 80 proc. osób kupujących przez Internet wykorzystuje w tym celu laptop lub komputer stacjonarny. Najbardziej właściwym podejściem, zapewniającym najlepsze doświadczenia dla kupujących, jest zatem dbanie o różnorodne formy dokonywania zakupów internetowych i kontaktu z klientem, czyli multi- lub omnichannel.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6565

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.