Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Realne są dwa scenariusze dla polskiego rynku hurtowego

www.portalspozywczy.pl 31 stycznia 2014 12:13

Dla polskiego rynku hurtowego realne są dwa scenariusze. Albo Eurocash będzie rósł i stanie się dominującym podmiotem na rynku handlu spożywczego, albo powstanie konkurencyjny podmiot z jakiejś formy współpracy pomiędzy mniejszymi hurtownikami, który stworzy dla Eurocashu przeciwwagę - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Grzegorz Łaptaś, ekspert Roland Berger Strategy Consultants.

W jakich obszarach rozegra się kluczowa walka o rynek hurtowy w Polsce?

Trochę trudno jest ocenić, czym w ogóle jest rynek hurtowy. Czy Eurocash jest jego częścią? Z jednej strony rozwija sieci sklepów, z których każdy "może kupować gdzie chce", a z drugiej strony ma też 800 sklepów Delikatesy Centrum, czyli twardej franczyzy, gdzie warunki zakupowe dla franczyzobiorców są ustalone bardzo restrykcyjnie. Warto zapytać, czy w tej sytuacji Eurocash jest dla nich nadal hurtownikiem, operatorem logistycznym, a może centralą dobrze zorganizowanej sieci handlowej.

W obecnej rywalizacji pomiędzy hurtownikami chodzi przede wszystkim o kwestię skali. To jest bardzo proste. Skala daje bardziej efektywny proces logistyczny i najlepsze warunki zakupowe, a te dwie rzeczy przekładają się na cenę, którą sklep potem dostaje. W handlu wiele rzeczy jest ważnych, ale cena jest ważna wyjątkowo. Wyobraźmy sobie, że jestem sklepem niezależnym i zastanawiam się nad tym, do której franczyzy przystąpić. Jeśli mam z jednej strony hurtownika, który jest 10 razy większy, niż jego alternatywa, to muszę dostać lepszą cenę od tego dużego, aby dołączyć właśnie do niego. Jest to swego rodzaju grawitacja, która sprawia, że ten, co jest duży, będzie przyciągał coraz więcej swoich klientów, dzięki nim będzie zyskiwał skalę i jeszcze sprawniejszą logistykę i dzięki temu wszystkiemu będzie proponował jeszcze lepsze warunki. To klasyczny efekt kuli śnieżnej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.