Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Red Bull chce uniknąć rozprawy spowodowanej zbiorowym pozwem konsumentów

Autor: wirtualnemedia.pl 7 października 2014 10:30

Firma Red Bull chce uniknąć rozprawy spowodowanej zbiorowym pozwem konsumentów. Czują się oni wprowadzeni w błąd przez reklamy tego producenta napojów energetycznych - podają wirtualnemedia.pl.

Pierwszym klientem Red Bulla, który wniósł pozew do sądu przeciwko Red Bullowi był mieszkaniec Nowego Jorku Benjamin Careathers. W 2013 roku zarzucił producentowi, że choć pije jego napoje od ponad 10 lat, to nie dostrzegł u siebie skutków zapowiadanych przez Red Bulla w reklamach, to znaczy poprawy koncentracji czy aktywności.

Careathers twierdzi, że napoje oferowane przez Red Bulla opierają się wyłącznie na kofeinie, natomiast ilości innych reklamowanych składników - na przykład guarany - są śladowe. W efekcie klient płaci za napój, który działa identycznie jak kubek zwykłej kawy, lecz jest od niej o wiele droższy.

W toku przygotowań do procesu Red Bull poszedł na ugodę. Zobowiązał się przekazać kwotę 13 mln dolarów na specjalny fundusz. Ze zgromadzonych na nim środków może skorzystać każdy konsument w USA, który udowodni, że w okresie od stycznia 2002 do 3 października 2014 roku kupił napój Red Bull. Otrzyma wówczas 10 dol. rekompensaty lub darmowe napoje Red Bull o łącznej wartości do 15 dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • haha 2014-10-07 14:29:53

    choć pije jego napoje od ponad 10 lat, to nie dostrzegł u siebie skutków zapowiadanych przez Red Bulla w reklamach, to znaczy NIE LATA

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.