Refranczyza w McDonald's obniża wyniki sieci

Property News 27 lipca 2016 13:30

Pomimo wzrostu przychodów, zyski pozostają na minusie. Wyniki McDonald's za II kwartał tego roku nie rozbudzają optymizmu u inwestorów.

W II kwartale tego roku sprzedaż na świecie wzrosła o 3,1 proc. wobec prognozowanych przez analityków 3,6 proc. Jednocześnie zysk netto sieci spadł o 9,1 proc. do poziomu 1,09 mld dol., czyli 1,25 dol. na akcję, a skonsolidowane zyski spadły o 4 proc. Wynika to m.in. z procesu refranczyzy, jaki kilka miesięcy temu zapoczątkowało McDonald's. 

Na terenie USA sprzedaż McDonald`s wzrosła o 1,8 proc. Jednak analitycy ankietowani przez firmę badawczą Metrix spodziewali się wzrostu o 3,2 proc. .Największy wpływ na wyniki ma całodzienna oferta śniadaniowa i nowe danie - McPick. Wprowadzono również nowe pozycje do oferty śniadaniowej i podjęto nowe działania związane z ofertą restauracji dla klientów.

Zdaniem Paula Westry, analityka Stifel Financial Corp. oraz Alexandra Slagle z Jefferies Group wyniki MCD są na tyle niezadawalające, że istnieją obawy, że cały amerykański sektor restauracji czeka załamanie - podaje gazeta.pl

Sprzedaż na świecie wzrosła o 2,6 proc. Największe wzrosty zanotowano w Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii. Na plusie pozostawały również Niemcy. McDonald`s zwraca uwagę na tzw. sektor High Growth. W Chinach przychody operacyjne wzrosły o 25 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.