Reklama Nesquika zakazana w Wielkiej Brytanii, bo napój ma za dużo cukru

Autor: gazeta.pl 27 grudnia 2015 10:03

Nesquik nie może być reklamowany jako "wspaniały początek dnia". Napój zawiera bowiem za dużo cukru - czytamy w gazeta.pl

W jednej porcji napoju Nesquik 200 ml znajduje się 20,2 g cukru. To znacznie powyżej poziomu określanego w systematyce żywieniowej jako wysoki, czyli 13,5 g na porcję. 

Zdaniem Advertising Standards Authority (ASA) kontekst reklamy sugeruje, że promuje ona zdrowy posiłek. Podkreśla się w niej między innymi, że napój zawiera witaminy C i D oraz żelazo i cynk. Ze względu jednak na tak wysoką zawartość cukru produktu nie można reklamować jako "wspaniały początek dnia".

Nestle, do którego należy marka Nesquik, jest "rozczarowany" decyzją ASA. Zgodziło się jednak na wycofanie reklamy z brytyjskiego rynku. Koncern tłumaczy się, że z reklamy jasno wynika, że napój nie powinien być spożywany w nadmiarze. 

Jeszcze do niedawna w Polsce Nesquik reklamowano jako kakao. W lutym tego roku Komisja Etyki Reklamy uznała, że Nestle Polska nadużyło zaufania odbiorców - podaje gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.