Reklamodawcy zarzucają Facebookowi ukrywanie błędów pomiaru kampanii

Autor: PAP 17 października 2018 15:04

Reklamodawcy zarzucają Facebookowi, że wiedział o błędach pomiaru rezultatów kampanii wideo już na rok przed ich ujawnieniem w 2016 r. Skarga na koncern w tej sprawie wpłynęła do sądu w Kalifornii - poinformował dziennik "Wall Street Journal".

Zdaniem reklamodawców, którzy po raz pierwszy pozwali w tej sprawie Facebooka jeszcze w 2016 r., koncern co najmniej przez rok ukrywał wiedzę na temat błędów w mierzeniu statystyk kampanii. Tym samym Facebook miał się dopuścić nieuczciwości biznesowej, a także przekazywać reklamodawcom znacząco zawyżone statystyki odsłon reklam wideo w serwisie. Zafałszowany miał być przede wszystkim parametr wskazujący na to, jak długo użytkownicy platformy oglądali reklamy wideo.

W skardze, która we wtorek wpłynęła do sądu federalnego w Kalifornii, reklamodawcy zarzucają koncernowi, że o nieprawidłowościach wiedział co najmniej od stycznia 2015 roku. Ich zdaniem Facebook, mimo że zrozumiał, na czym polega błąd, świadomie zdecydował się nie ujawniać tego faktu przez kolejny rok. Skarżący twierdzą również, że skala błędów była dużo większa, niż pierwotnie zapewniali przedstawiciele koncernu. Powołują się przy tym na analizę wewnętrznych dokumentów Facebooka, do których zyskali dostęp w toku sprawy.

"Działania wewnętrzne, które podejmował w tej sprawie Facebook, świadczą o brawurowej obojętności koncernu względem dokładności jego statystyk reklamowych" - ocenili reklamodawcy.

W 2016 roku, kiedy Facebook przyznał się do błędów w pomiarach efektywności reklam wideo, firma poinformowała, że odkryła je "w ostatnim czasie". Przedstawiciele koncernu twierdzili wówczas, że statystyki oglądalności reklam były zawyżane o 60-80 proc. Zdaniem skarżącej Facebooka grupy reklamodawców błąd był znacznie poważniejszy - rozbieżności miały sięgać od 150 do 900 proc. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Tomek 2018-10-19 15:21:38

    Wpływ Facebooka na sprzedaż firmy można teraz zmierzyć w bardzo różny sposób. Można się opierać na statystykach dostarczanych przez zewnętrznych dostawców. Przykładowo za pośrednictwem rozwiązań calltrackingowych można mierzyć ilość połączeń przychodzących wygenerowanych za pośrednictwem reklam na Facebooku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,28

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.