PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Restrukturyzacja polskiego oddziału kosztowała Tesco kolejne 36 mln GBP

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2019 09:41

Restrukturyzacja polskiego oddziału kosztowała Tesco kolejne 36 mln GBP Fot. Shutterstock

Grupa Tesco w Polsce w pierwszym półroczu roku 2019/2020 osiągnęła 4,09 mld zł przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż liczona w funtach wyniosła 841 mln. Jak podała firma w raporcie półrocznym, restrukturyzacja operacji w Polsce była główną przyczyną obniżenia o 7 proc. sprzedaży w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Sprzedaż Tesco w naszym regionie wyniosła 2,8 mld funtów i obniżyła się z 3 mld funtów rok wcześniej (czyli o 7 proc. według rzeczywistych kursów walut). Sprzedaż liczona LfL obniżyła się o 3,1 proc.

- Większość ogólnego spadku sprzedaży (o 7,0 proc. przy rzeczywistych kursach wymiany) w Europie Środkowej była spowodowana działaniami zmierzającymi do zmiany kształtu naszej działalności w Polsce. Przechodzimy do modelu dwuwymiarowego - kompaktowych hipermarketów i supermarketów - o bardziej ograniczonym zasięgu, znacznie niższych kosztach operacyjnych i zmniejszonych kosztach centralnych – tłumaczy spółka w raporcie za pierwsze sześć miesięcy obecnego roku obrachunkowego (okres od marca do sierpnia 2019 r.).

- Dokonujemy znaczącej transformacji naszej działalności w Europie Środkowej, fundamentalnie zmieniając nasze podejście do biznesu w Polsce, a także poprzez zmiany i uproszczenia naszych firm w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji. Wyłączając Polskę, sprzedaż zmniejszyła się o 2,7 proc. (według faktycznych kursów walutowych), głównie ze względu na wpływ zamknięć sklepów oraz o ok. 1 proc. zmniejszenia ogólnej sprzedaży towarów – czytamy w raporcie Tesco za pierwsze sześć miesięcy obecnego roku obrachunkowego (okres od marca do sierpnia 2019 r.).

Jak informuje spółka, działania podejmowane w Polsce doprowadziły do redukcji strat osiąganych na tym rynku.

- Kroki, które podejmujemy, aby sprostać wyzwaniom strukturalnym, przed którymi stoimy w Polsce, doprowadziły do ​​zmniejszenia strat w pierwszej połowie roku i pozwoliły wejść na drogę ku bardziej zyskownemu biznesowi, o wartości około 1 miliarda funtów – napisano w raporcie.

Tesco szacuje, że koszty restrukturyzacji i zwolnień w pierwszej połowie roku wyniosły 75 mln funtów, w tym 39 mln funtów pochłonęło uproszczenie modelu funkcjonowania sieci w Wielkiej Brytanii. – Zmiany, które przeprowadzamy w Polsce, spowodowały kolejne 36 mln GBP kosztów restrukturyzacji, a także były przyczyną dokonania odpisu aktualizującego w wysokości 71 mln GBP, gdy ponownie oszacowaliśmy wartość bilansową naszych aktywów netto w świetle tych zmian – tłumaczy spółka.

W pierwszym półroczu w całej grupie zamknięto 40 sklepów przynoszących straty. Głownie były to brytyjskie sklepy formatu convenience One Stop oraz sklepy w Polsce.

Sprzedaż w całej grupie Tesco w pierwszym półroczu 2019/2020 wyniosła 28,3 mld funtów i była na podobnym poziomie jak rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy wyniósł 1,4 mld funtów, co oznacza wzrost rok do roku o ok. 25 proc. (według rzeczywistych kursów walut).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.