Rewolucja na półkach Tesco. Program Star Lines pomaga sklepom w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 14 maja 2019 11:04

Rewolucja na półkach Tesco. Program Star Lines pomaga sklepom w Polsce fot. shutterstock

Sieć Tesco przygotowała dla Europy Centralnej program Star Lines, którym obniża cenę 600 najpopularniejszych produktów. Atrakcyjny towar dostał również więcej miejsca na sklepowych półkach.

Centrala Tesco opublikowała pełny raport za rok finansowy 2018/19. Czytamy w nim m.in., że sieć wprowadziła w naszym regionie, w tym w Polsce, program "Star Lines". Koncepcja daje więcej miejsca na sklepowych półkach najpopularniejszym produktom oferowanym po "dobrej cenie". Sieć wybrała 600 kluczowych produktów, które mają przyciągnąć klientów.

- W Europie Środkowej koncentrujemy się na budowaniu bardziej zrównoważonego biznesu. W Polsce w ciągu roku zamknęliśmy 62 nierentowne sklepy. Obniżamy koszty prowadzenia działalności koncentrując się na rentownej sprzedaży. Dla naszych klientów z Europy Środkowej przygotowaliśmy obniżki ponad 600 produktów w ramach akcji „Star Lines”. Te produkty dostały więcej miejsca na naszych półkach - czytamy w pełnym sprawozdaniu firmy.

Detalista wspomina, że Tesco w Europie Środkowej osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 186 mln GBP w roku 2018/19, co oznacza wzrost o 56,3% rok do roku przy aktualnych kursach wymiany. Firma koncentruje się na ograniczeniu nierentownego asortymentu, takiego jak np. elektronika. Ponadto spółka redukuje koszty operacyjne w całym regionie. Tesco upraszcza model działania sklepów, na przykład zmniejsza liczbę zmian cen o 28% w ciągu roku.

Przychody sieci Tesco w Polsce za rok finansowy 2018/19 wyniosły 9,6 mld zł, podczas gdy w roku 2017/18 było to 10,58 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Wczoraj pisaliśmy, że z półek brytyjskich sklepów Tesco ma zniknąć 20 proc. towarów. To element planu naprawczego sieci, który został opracowany przez szefa spółki.

Od 2014 r., kiedy Dave Lewis został prezesem Tesco, oferta asortymentowa sieci zmniejszyła się o połowę. Za czasów Clarke'a asortyment Tesco liczył aż 90 tys. pozycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6955
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.