RI: Duże centra handlowe z większą odwiedzalnością pomimo zakazu handlu

Autor: dlahandlu.pl 7 maja 2019 13:29

RI: Duże centra handlowe z większą odwiedzalnością pomimo zakazu handlu fot. shutterstock

Jak wynika z analizy Retail Institute w I kwartale 2019 roku centra handlowe monitorowane przez Retail Institute odnotowały 84,6 miliona wizyt, tj. o 0,5 proc. mniej niż w poprzednim roku. Nadal najwięcej klientów tracą centra małe (do 20 000 mkw. pow. najmu) oraz średnie (od 20 000 do 40 000 mkw. pow. najmu). Spadek obrotów wyniósł tylko 0,1 proc.

W I kw. 2018 roku były tylko 4 dni niehandlowe (1 i 6 stycznia oraz 11 i 18 marca), a wzmożony ruch spowodowany przygotowaniami do świąt Wielkanocy rozpoczął się już w drugiej połowie marca, tj. w tygodniu 11 i 12. W I kw. 2019 roku było 11 dni niehandlowych (1, 6, 13, 20 stycznia, 3,10, 17 lutego oraz 3, 10, 17, 24 marca), a gorączka przedświąteczna zaczęła się w tygodniu 13 i trwała przez dwa kolejne tygodnie kwietnia (14 i 15). Tym samym jej efekty będzie można obserwować dopiero w raporcie za kwiecień.

W I kw. 2019 roku odwiedzalność ponad 120. centrów handlowych biorących udział w badaniach Retail Institute spadła o -0,5 proc. w porównaniu do wyników z 2018 roku. Oznacza to, że centra handlowe w I kw. 2019 roku odwiedziło 0,5 mln klientów mniej niż w analogicznym czasie roku poprzedniego. Największe spadki nadal odnotowują centra małe (-4,8 proc.) i średnie (-1,8 proc.). Klienci natomiast chętnie odwiedzają centra duże i bardzo duże, mające ponad 40 tys. m. kw. powierzchni najmu, które I kw. 2019 roku zamknęły 2,2 proc wzrostem.

Przeczytaj także:

W styczniu i lutym 2019 roku centra handlowe były otwarte o 5 dni krócej niż w tym samym okresie 2018 roku. Zakaz handlu w niedziele przełożył się w tym okresie na spadek odwiedzin o -1,8 mln osób. Marzec odnotował natomiast pozytywny trend wzrostowy (2,74 proc r/d/r) pomimo tego, że centra w 2019 roku były otwarte o 2 dni krócej niż w 2018 roku.

– Interpretując wyniki należy pamiętać o tym, że rok 2018 był dla handlu bardzo trudny. W I kw. 2018 roku centra straciły -2,5 miliona klientów (-2.8 proc r/d/r) z czego 1,8 miliona właśnie w marcu. Choć w marcu 2019 roku widać powolne wyhamowanie trendu spadkowego to należy pamiętać, że ten relatywnie pozytywny wynik, jest efektem tzw. niskiej bazy porównawczej – powiedziała Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.

Przeczytaj także:

Aby spojrzeć na wyniki z szerszej perspektywy Retail Institute porównał odwiedzalność w I kw. 2019 roku z wynikami centrów w 2017 roku.

– Analizując wyniki odwiedzalności centrów handlowych w I kw. 2019 i 2017 roku widać ogromną falę spadków. Centra straciły w I kwartale -2,9 mln klientów (3,4 proc. r/d/r), przy czym największe straty odnotowały centra małe (7,08 proc. r/d/r) oraz średnie (4,3 proc). Centra duże są również na minusie (-1,5% r/d/r) – podkreśla Anna Szmeja.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,90

  • Śr

    16,72

  • Min

    10,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7375
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.