River Island podnosi sprzedaż w EM&F

Property News 2 września 2013 09:11

Przychody ze sprzedaży segmentu Moda i Uroda spółki EM&F wzrosły w I połowie 2013 r. o 1,5% r/r LFL, a całkowite przychody spadły o 2% r/r do 322 mln zł. Najlepsze wyniki osiągnęły sklepy River Island. W Grupie działają też sieci GAP, Esprit, Aldo czy New Look.

W I połowie 2013 r. marża brutto wyniosła 121 mln zł (spadek o 18% r/r). Spadek nastąpił w sieciach sklepów franczyzowych, natomiast marża brutto z działalności hurtowej wzrosła.

W Polsce całkowite przychody ze sprzedaży segmentu moda i uroda spadły w I połowie 2013 r. o 19% r/r do 79 mln zł, ze względu na przeniesienie na początku 2013 r. do spółki joint venture zarządzania siecią sklepów River Island. Jak podaje firma, obecnie wyniki tych sklepów są konsolidowane jako udział w zysku bądź stracie jednostek wspózależnych.
Na bazie LFL przychody ze sprzedaży tego segmentu w Polsce obniżyły się o 2,3% r/r, ze względu na znaczący spadek liczby odwiedzających sklepy (-19% r/r na bazie LFL):

Najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęły sklepy River Island (9 sklepów) - wzrost przychodów LFL o 3,9% r/r, a marża brutto LFL wzrosła o 5,3% r/r.

Przychody ze sprzedaży LFL sieci Esprit w Polsce (łącznie 19 sklepów) w I połowie 2013 r. wzrosły o 1,9% r/r, w efekcie poprawy konwersji, średniej wartości zakupów, lepszego zarządzania zapasem oraz wielu działań promocyjno-handlowych. W marcu br. został otwarty pierwszy salon Esprit w nowym koncepcie w Złotych Tarasach. Z kolei w II kwartale br. została wprowadzona nowa linia ubrań TREND.

Przychody ze sprzedaży LFL w sklepach marki Aldo w Polsce (17 sklepów) wzrosły o 1,1% r/r, pomimo spadku ruchu klientów o 11% r/r. Sklepom Aldo udało się zwiększyć sprzedaż i marże dzięki poprawie konwersji oraz średniej wartości zakupów.

Przychody LFL marki GAP wzrosły o 1,1% r/r (jeden sklep), a ruch klientów wzrósł o 13% r/r. Obecnie funkcjonują trzy sklepy tej marki. Jak podaje firma, wyniki sprzedaży po trzech miesiącach są bardzo obiecujące.

Przychody ze sprzedaży LFL sieci New Look w Polsce (11 sklepów) spadły o 6,1% r/r, natomiast ruch klientów spadł aż o 14% r/r. Poprawiły się natomiast wskaźniki konwersji, średnia wartość zakupów oraz marża brutto i zysk EBITDA, co jest wynikiem zmiany polityki handlowej, polegającej na mniejszych wyprzedażach i promocjach na rzecz korzystniejszego obrotu towarem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,37

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.