Robert Krzak na FRSiH 2018: Nie można być premium i jednocześnie być wszędzie

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 10:32

Robert Krzak na FRSiH 2018: Nie można być premium i jednocześnie być wszędzie Robert Krzak, ekspert rynku handlowego, fot. Żelazna Studio

Zdaniem Roberta Krzaka, eksperta rynku handlowego, sieci traktują hasło ,,przyjemność” wyłącznie jako marketingowy chwyt. – Te sieci handlowe, które rzeczywiście oferowały przyjemność zakupów, już nie istnieją albo są w trudnej sytuacji i mogą za chwilę zniknąć z rynku. Moim zdaniem istnieje rozdźwięk między deklaracjami konsumentów a rzeczywistością. Czy owo doświadczenie klienta faktycznie znajdziemy w dyskontach? – pytał ekspert podczas debaty "Pop czy jazz – jaki nurt zwycięży na krajowej scenie detalicznej?" na XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Robert Krzak uważa, że przyjemność jako trend zastąpiła cenę. – Mówi się, że cena nie jest już ważna dla konsumentów, ale wyniki poszczególnych sieci pokazują, że jest inaczej – mówił.

Ekspert zauważył, że dystrybuując szerzej produkty premium, ich producenci muszą się liczyć z tym, że… przestaną być one premium. – Premium nie oznacza ,,dla każdego”. Sprzedaż takich towarów powinna być selektywna. Spójrzmy na dyskontera Aldi. Kiedyś miał dwa produkty brandowe, a resztę asortymentu stanowiły marki własne. Sieć zupełnie zmieniła tę strategię, by być lepiej postrzegana i ma obecnie wiele brandowych marek. Ale nie można być wszędzie i być jednocześnie premium. To sieć się pozycjonuje, a nie produkt, który często jest produkowany przez tego samego producenta. Trafia potem, w różnych opakowaniach, do wielu detalistów, gdzie jest sprzedawany w różnych cenach w zależności od zasobności portfela klientów – mówił panelista.

Robert Krzak odniósł się również do problemu branży z pracownikami. – Ten problem występował zawsze, choć z różnym nasileniem. Jest to ciężka praca, mało atrakcyjna z punktu widzenia pracownika. Większy problem z kadrami mają właśnie sieci delikatesowe. Klient oczekuje od nich wspomnianej już przyjemności i wysokiej jakości obsługi, a do tego potrzebni są ludzie – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,12

  • Min

    2,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.