Robert Krzak, Piotr i Paweł: Ubezpieczyciele uważają segment handlu za wysoko ryzykowny

Autor: dlahandlu.pl 5 marca 2018 18:09

Robert Krzak, Piotr i Paweł: Ubezpieczyciele uważają segment handlu za wysoko ryzykowny Na zdj. Robert Krzak, Członek Rad Nadzorczych w sieci Piotr i Paweł. Fot. PTWP

Pozyskanie inwestora finansowego, który posiada 100 proc. udziałów w firmie Piotr i Paweł nie przyspiesza ani nie opóźnia procesu poszukiwania inwestora strategicznego – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Robert Krzak, członek rad nadzorczych w Piotrze i Pawle. Jego zdaniem, segment handlowy jest postrzegany jako wysoko ryzykowny dla firm ubezpieczających dostawy. To było jedną z przyczyn kłopotów spółki.

Jak mówi Robert Krzak, problemy Piotra i Pawła pojawiły się w momencie, kiedy firmy ubezpieczeniowe drastycznie obcięły limity dla dostawców. - To klasyczny problem – ubezpieczyciele ucinają limity dla dostawców, u dostawców zaczyna się coś na kształt paniki i zaczynają się bać dostarczać do sieci. Nie miało to nic wspólnego ze złą sytuacją samej firmy - sytuacja Piotra i Pawła, w tamtym momencie była bardzo dobra. Jednak przez to, że w naszej branży ostatnio było wiele upadłości, ubezpieczyciele uznali, że jest to branża ryzykowna i zaczęli się wycofywać – mówi Robert Krzak.

Jak wyjaśnia, chodzi o firmy, które ubezpieczają dostawy do sieci Piotr i Paweł. Brak ubezpieczeń skutkuje tym, że dostawcy boją się dostarczyć towary do sklepów.

- Dostawcy mają złe doświadczenia. Niedawno np. pojawiła się informacja o tym, że wierzyciele stracili ponad 200 mln zł na upadłości Marcpolu. To pokazuje, dlaczego dostawcy się boją – tłumaczy Robert Krzak.

Jego zdaniem, pozyskanie inwestora finansowego, jakim jest fundusz Capital Partners, nie przyspiesza ani nie opóźnia procesu pozyskiwania inwestora strategicznego.

- Nasza estymacja zakłada, że część transakcyjną zamkniemy do końca pierwszego półrocza, a kolejne pół roku zostawimy na decyzję UOKiK. W sumie sfinalizowanie transakcji może nastąpić za 12 miesięcy. Jeśli jednak będzie to inwestor finansowy, który nie będzie potrzebował zgody UOKiK, nastąpi to szybciej – mówi Robert Krzak.

Adam Chełchowski, prezes TFI Capital Partners poinformował, że fundusz jest w posiadaniu 100 proc. udziałów w sieci Piotr i Paweł.

- Od strony formalno-prawnej nasze fundusze są obecnie 100-proc. właścicielem sieci Piotr i Paweł. Umowa jest skonstruowana w ten sposób, że w momencie pozyskania inwestora branżowego i sprzedaży spółki określa podział wpływów pomiędzy fundusz i rodzinę Woś – tłumaczy Adam Chełchowski w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl.

- Zakładamy, że firma pozyska inwestora branżowego, ale jeśli pojawi się korzystna oferta inwestora finansowego, to też ją rozważymy. Chcielibyśmy, by marka Piotr i Paweł pozostała na rynku i bardzo możliwe, że inwestor podejmie taką decyzję. Jeśli jednak nowy właściciel zdecyduje inaczej, to trudno będzie im tego zabronić – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Concious 2018-03-27 08:46:23

    Właśnie Paweł Woś został zwolniony lub sam zrezygnował ze stanowiska prezesa. Wysłał wiadomość ponoć na platformie wewnętrznej do pracowników. Ciekawe co się tam dzieje. To chyba koniec PiP...

  • oczytana 2018-03-06 15:52:45

    Dobra mina do złej gry. Kontrahenci od wielu miesięcy nie mogą doprosić się płatności...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.