Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rocznie sieci handlowe będą wydawały do 6 mld zł na otwarcia sklepów

Autor: Rzeczpospolita 29 listopada 2013 14:48

Sieci handlowe w Polsce zamierzają wydać w najbliższych latach do sześciu miliardów złotych rocznie - pisze "Rzeczpospolita". Przeznaczą je głównie na otwieranie mniejszych placówek

50 mld dolarów - to kwota, jaką sieci handlowe zainwestowały w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat, nie wliczając wydatków na nowe centra handlowe. Roczne inwestycje mogą wynieść nawet do sześciu miliardów złotych rocznie. Wchodzą w to inwestycje w istniejące placówki oraz odnawianie istniejących.

W ciągu ostatnich lat nastąpiła zmiana, jeśli chodzi o preferowaną wielkość sklepów. Dziś na topie są sklepy o powierzchni ok. 1 tys. m kw. Zdaniem handlowców pozwala to klientowi znaleźć wszystko, co chce, bez konieczności poszukiwania towarów w gąszczu alejek.

Od kilku lat tempo inwestycji narzuca Biedronka. Jej właściciel planuje w najbliższym roku zainwestować w Polsce 1,5 mld euro. Inwestować będzie też sieć Netto, która chce przeznaczyć na nasz rynek 570 mln, które mają przełożyć się na 50 nowych sklepów. Rozwijają się też Lidl i Żabka.

W 2013 roku wartość handlu w Polsce ma wzrosnąć o 3,4 proc., do 172,5 mld złotych. Na tle dwucyfrowych wzrostów sprzed kilku lat nie wypada to najlepiej, jednak według analityków to dzięki wewnętrznemu popytowi Polska gospodarka tak dobrze przeszła przez europejski kryzys.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.