RODO zwiększyło nieufność konsumentów wobec działań marketingowych
Zwiększenie świadomości obywateli, a także ograniczenie stosowania śledzących plików cookie innych firm na stronach internetowych i rosnąca nieufność w obrębie marketingowego łańcucha dostaw – to główne efekty wprowadzenia przed rokiem RODO – ocenia Danny Allan, wiceprezes ds. strategii produktowej w firmie Veeam.
Z oficjalnych statystyk Komisji Europejskiej wynika, że obywatele wnieśli na podstawie RODO ponad 95 000 skarg, co uwidacznia, że ludzie są obecnie bardziej świadomi naruszania ich praw w zakresie danych osobowych. Dodatkowe statystyki wskazują na większe zrozumienie po stronie przedsiębiorstw, które samodzielnie zgłosiły 41 000 naruszeń.
Inne wymierne skutki, które można powiązać z RODO, to ograniczenie stosowania śledzących plików cookie innych firm na stronach internetowych i rosnąca nieufność w obrębie marketingowego łańcucha dostaw. W raporcie sporządzonym przez Instytut Studiów nad Dziennikarstwem Reutersa odnotowano, że na trzy miesiące po wprowadzeniu RODO stosowanie plików cookie spadło o 22 proc., a wydawcy, firmy z branży technologii reklamowych i agencje marketingowe modyfikują umowy, aby uniknąć udziału w naruszeniach ochrony danych.
Przeczytaj także:
Badanie firmy Cisco wykazało, że 75 proc. klientów odnotowuje większe korzyści ze swoich inwestycji w ochronę prywatności, jak choćby uzyskaną przez poprawę zarządzania danymi większą elastyczność i innowacyjność.
Jednym z głównych powodów, dla których rozporządzenie RODO wywołało takie poruszenie poza obszarami ochrony danych i korporacyjnych kwestii prawnych, są olbrzymie kary za jego nieprzestrzeganie. Komisja Europejska może nakładać na przedsiębiorstwa grzywny sięgające 20 mln EUR lub 4 proc. ich globalnych rocznych obrotów (zależnie od tego, która kwota jest wyższa), jeśli okaże się, że złamały jakikolwiek z zapisów rozporządzenia.
Co więcej, organy ochrony danych rzeczywiście te środki stosują — w statystykach Komisji Europejskiej widnieje 91 odnotowanych kar grzywny w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy obowiązywania RODO. Najsłynniejszą z tych kar finansowych była grzywna w wysokości 50 mln EUR nałożona w styczniu 2019 r. na firmę Google przez francuską komisję ds. informatyki i wolności. Władze niemieckie wymierzyły z kolei za naruszenia rozporządzenia RODO ponad 40 niższych kar pieniężnych.
Oprócz sankcji finansowych, które mogą wręcz zrujnować mniejsze przedsiębiorstwa, mające mniej środków niż światowi giganci przetwarzający dane, ważny jest też bardziej subtelny aspekt odstraszający: ryzyko utraty reputacji. Ochrona danych jest coraz częściej postrzegana jako jedna z podstawowych swobód obywatelskich, dlatego przedsiębiorstwa każdej wielkości naprawdę nie mogą sobie pozwolić na piętno podmiotu naruszającego to prawo.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 12:53 Węgry nałożyły na Facebooka rekordową grzywnę
- Sb 12:50 Edeka wprowadziła osobne kasy dla Polaków i Niemców w przygranicznym sklepie
- Pt 19:11 Emilewicz: Happy hours na tanią siłę roboczą w Polsce już się skończyły
- Pt 18:43 Olga Frycz i Laura Ogrodowczyk zaangażowały się w promocję oferty ALDI
- Pt 17:09 "Konsument jutra" wśród ważnych tematów Europejskiego Kongresu Gospodarczego...
- Pt 17:06 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- Pt 16:47 Carrefour Express zamiast Freshmarketu w centrum Warszawy
- Pt 15:23 Intermarche zamyka 10. sklep w tym roku. W ubiegłym zamknięto 22
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
Ekspert EY: Tesco próbowało budować ofertę dla wyimaginowanego "euroshopera"
-
Biedronka z nowym konceptem - kawa i ciacho oraz pieczona golonka dla...
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Ekspert: Dla Intermarche istotne będzie wyciszenie skazy na wizerunku
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 3 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
- 6 Lewiatan w lokalizacji po Intermarche w Kruszwicy

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
-
Max
11,38
-
Śr
5,40
-
Min
1,99
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Piaseczno, Generała Władysława Sikorskiego, 48.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Stegny), Warneńska, 53.30 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Stegny), Maltańska, 85.70 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Kopalniana, 51.98 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.