Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rodzinne wartości i emocjonalność upominków - tym sieci handlowe mogą walczyć o lojalnych klientów

Autor: dlahandlu.pl 28 czerwca 2018 12:33

Rodzinne wartości i emocjonalność upominków - tym sieci handlowe mogą walczyć o lojalnych klientów Fot. Shutterstock.com

Dla 47 proc. Polaków rodzina to jedna z najważniejszych wartości. Jak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie TCC Retail Marketing, przekłada się to na zwyczaje zakupowe polskich konsumentów oraz ich oczekiwania wobec sieci spożywczych. - Polacy to świadomi konsumenci, którzy w swoich wyborach kierują się przede wszystkim dobrem swojej rodziny - mówi Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.

Według raportu Basic Motives for Loyalty Marketing in Poland sporządzonego na zlecenie TCC Retail Marketing, lojalność polskich konsumentów należy rozumieć poprzez kształtujące społeczeństwo tradycje i czynniki kulturowe. 

Jak wynika z raportu, jedną z najważniejszych dla Polaków wartości jest rodzina, a za główną formę budowania więzi uznajemy gotowanie dla innych i obdarowywanie drobnymi upominkami. Widać to na przykładzie przygotowywania posiłków dla najbliższych, które ma ogromne znaczenie w naszej kulturze. Natomiast chcąc wyrazić na co dzień nasze uznanie, wybieramy zazwyczaj nie drogie prezenty, ale te z którymi wiążą się konkretne emocje. Dlatego w podzięce dla nauczyciela kupujemy bukiet kwiatów i czekoladki, a za pomoc w przeprowadzce dziękujemy butelką ulubionego alkoholu.

Te same przyzwyczajenia i tradycje przekładają się więc na oczekiwania Polaków wobec sieci handlowej. Klienci chcą czuć się docenieni i nagrodzeni, co jest podstawą budowania długotrwałej lojalności. Co ciekawe, to małe, ale znaczące podarunki, jak doniczka, świeże jabłko, czy "zdrowe słodycze" stają się ważniejsze niż materialna wartość upominku. Żeby był on trafny, powinien odzwierciedlać to, co dla konsumentów jest istotne i czy wiąże się to z wartościami wyrażanymi przez klienta, jak i markę.

- W naszej kulturze silnie osadzone jest obdarowywanie innych i co dla nas, Polaków charakterystyczne, nie chodzi tutaj o drogie upominki, ale o te, które mają znaczenie emocjonalne. Jeśli tak ważne dla nas jest dobre przyjęcie gości, także klient sklepu powinien poczuć się ugoszczony. W jaki sposób? Może otrzymać np. drobny prezent, który odpowiada jego wartościom czy potrzebom. Jeśli klienci są dumni ze swoich polskich produktów, jak owoce i warzywa, to miłym gestem ze strony sklepu spożywczego będzie podarowanie regionalnego wyrobu - mówi Bartłomiej Górzny.

Ważnym czynnikiem determinującym zakupowe preferencje Polaków są również przypisane im role społeczne. Przynależność do nich determinuje, czy szczególnie oczekujemy uznania i wynagrodzenia naszej lojalności. Według raportu, taką rolę przypisujemy np. polskim mamom, które mimo przytłaczającej liczby obowiązków, starają się pozostać uśmiechnięte. Matczyne poświęcenie jest wpisane w naszą kulturę tak samo jak uznanie dla ich wysiłków. Polskie mamy chcą zatem, aby ich trud był doceniany także w życiu codziennym.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.