Rok 2015 w e-commerce: Popularyzacja darmowej dostawy i duzi gracze w internecie

Autor: dlahandlu.pl 23 grudnia 2015 11:11

Rok 2015 obfitował w szereg przełomowych wydarzeń dla polskiego e-commerce. Popularyzacja modelu „darmowa dostawa i darmowy zwrot” oraz wejście dużych marek do internetu – wylicza kilka z nich Szymon Dobosz z KodyRabatowe.pl.

W mijającym roku CCC kupił znany sklep eobuwie.pl, otwierając tym samym kanał online w swoim portfolio. W 2015 r. na polski rynek e-commerce weszło także sporo rozpoznawalnych marek retail jak H&M, Cubus, Kappahl czy Castorama. Wchodzenie dużych graczy do internetu będzie kontynuowane także w najbliższych miesiącach, biorąc po uwagę głośne zapowiedzi IKEI czy Biedronki.

Wyzwaniem na nowy rok powinien być rozwój online branży FMCG. Polski konsument nadal nie kupuje żywności online tak chętnie jak sprzętu elektronicznego czy odzieży. To może tłumaczyć ofertę uruchomionego kilka dni temu sklepu internetowego eCarrefour.pl – pozbawioną w zasadzie produktów szybkozbywalnych. W 2014 r. żywność stanowiła zaledwie 4 proc. produktów kupowanych w Polsce online. Według raportu E-commerce w Polsce 2015 przygotowanego przez firmę Gemius, jedynie co piaty Polak kupujący w sieci zamówił kiedykolwiek produkty spożywcze przez internet.

W ślad za dużymi, międzynarodowymi graczami, coraz więcej sklepów internetowych poszerza zakres darmowej dostawy bez minimalnej kwoty zamówienia (np. na paczkomaty) i wprowadza darmowy zwrot. Tym samym zakupy przez internet stają się nie tylko bardziej wygodne, ale i faktycznie oszczędzają czas i pieniądze konsumentów.

Należy się spodziewać, że następnym krokiem będzie oferowanie dostawy w ciągu 1 dnia czy nawet w ciągu kilku godzin. Na polskim rynku są już sklepy, które to zapewniają, np. Frisco.pl, Answear.com, Gatta.pl. Szybką dostawę uważają one za swoją istotną przewagę konkurencyjną.

Wbrew oczekiwaniom, polskie sklepy internetowe niespecjalnie wyszły poza granice kraju, mimo że miała to ułatwić m.in. nowa ustawa o prawach konsumenta, ujednolicająca polskie przepisy z unijnymi. Po pierwsze – to dlatego, że stosunkowo duży i wciąż szybko rozwijający się polski rynek wewnętrzny może zaspokajać apetyty wielu polskich e-sklepów. Po drugie – wciąż wysokie koszty marketingowe czy logistyczne sprzedaży transgranicznej skutecznie zniechęcają do wyjścia poza granice Polski.

Wydaje się, że ambitny cel, jaki postawiła sobie Komisja Europejska kilka lat temu, aby do 2015 r. 20 proc. europejskich e-konsumentów kupowało w zagranicznych sklepach internetowych, nie zostanie osiągnięty.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,04

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.