Rok 2017 w handlu wielkopowierzchniowym (podsumowanie)

Autor: dlahandlu.pl 23 grudnia 2017 10:49

Rok 2017 w handlu wielkopowierzchniowym (podsumowanie) Fot. Shutterstock.com

Kończy się wyjątkowo ciekawy rok w branży handlu detalicznego. W dużych sieciach FMCG upłynął on pod znakiem dalszej konsolidacji. Właściciela wkrótce zmienią sieci Mila, Krakowski Kredens i Stokrotka, a  Piotr i Paweł w przyszłym roku będzie chciał pozyskać inwestora strategicznego. Carrefour udanie wprowadza innowacje na polskim rynku, podczas gdy Tesco było zmuszone zamknąć nierentowne sklepy. Z kolei Auchan zadebiutował z nowymi konceptami: Moje Auchan oraz Auchan Supermarket.

Eurocash

Po ubiegłorocznym przejęciu sieci EKO, Eurocash przejmie również 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila SA – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł.
Transakcja zakupu Mila wpisuje się w strategię Eurocashu - budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.

Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest jeszcze zgoda prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który dopatrzył się, że podmioty konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach i zachodzi pomiędzy nimi relacja dostawca - odbiorca. Urząd skierował sprawę do drugiego etapu postępowania, ale podkreślił, że nie przesądza to o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Emperia

Pod koniec kwietnia Emperia ruszyła z pierwszym sklepem covenience pod szyldem „5-tka Market”. Obiekt działa ul. Głębokiej 8A w Lublinie. Później sieć zmieniła nazwę tego formatu na Stokrotka Express. 

W maju zarząd Emperii Holding podjął decyzję o rozpoczęciu procesu pozyskania inwestora. Konsekwencje tego ruchu poznaliśmy w listopadzie: Maxima Grupe na mocy zawartej 23 listopada umowy inwestycyjnej z Emperia Holding SA ogłosiła wezwanie do sprzedaży 12.342.027 akcji (100 proc.) Emperii po cenie 100 zł za akcję. Przyjmowanie zapisów na akcje rozpoczęło się 14 grudnia 2017 roku i potrwa do 21 lutego 2018 roku. Litewski inwestor został wybrany w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Zarząd Emperii uważa ustalone warunki transakcji za atrakcyjne dla akcjonariuszy. Podkreśla jednocześnie, że wejście do spółki nowego inwestora umożliwi jej bardziej dynamiczny rozwój. Sieć Stokrotka liczy ponad 400 sklepów. UOKiK do końca roku ma czas na wydanie decyzji ws. przejęcia Emperii.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.