Rola silver generation, zdrowie, wygoda, omnichannel - handlowe top trendy

www.portalspozywczy.pl 13 lipca 2018 21:12

Inquiry Market Research wyróżniło siedem trendów konsumenckich, które będą kształtowały handel w Polsce w najbliższym czasie:

1. Silver generation coraz ważniejsza w strategiach handlowców i producentów FMCG

Polskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się w Europie. W 2020 roku odsetek mieszkańców Polski w wieku 65 lat i więcej osiągnie 20%, a już teraz do tej grupy należy co szósta osoba w Polsce. Przyrostowi liczby seniorów będzie towarzyszył znaczny spadek ludności w wieku od 15 do 64 lat. W najbliższej przyszłości – do 2025 roku - grupa ta zmniejszy się o około 2 mln osób. Warto zwrócić uwagę, że seniorzy to osoby, które chcą pozostać aktywne i cieszyć się wolnym czasem. Wbrew stereotypom jest to grupa dysponująca często dobrym i stabilnym dochodem, nie obciążonym wydatkami związanymi z zakładaniem rodziny czy edukacją dzieci. Promocje i specjalne akcje skierowane do grupy 65+ to działania ad-hoc. 

2. Doświadczenie ponad zakupy

Dla obecnych konsumentów coraz bardziej liczy się szeroko rozumiana jakość życia. Składają się na nią wolny czas, harmonia, rodzina, przyjaźń i relacje, samorealizacja, możliwość rozwijania pasji, które stawiane są ponad posiadanie dóbr materialnych. Zaczyna liczyć się rodzaj doświadczenia i emocje związane z marką. Coraz częściej obiekty handlowe stają się animatorami życia lokalnych społeczności.

3. Szybkość i wygoda
Współczesny konsument oczekuje, że wszystkie swoje potrzeby i wymagania będzie mógł zaspokoić w szybkim tempie. Opisana wcześniej rosnąca chęć doświadczania sprawia, że czas przeznaczony na podstawowe codzienne zakupy ulega kompresji. Stąd rosnąca popularność supermarketów spożywczych oraz obiektów handlowych typu convenience. 

4. Samo zdrowie
Moda na zdrowy tryb życia podbija świat, również Polskę. Konsumenci należący do szybko rosnącej klasy średniej poświęcają coraz więcej uwagi kwestiom ochrony zdrowia, medycyny estetycznej czy dobrego samopoczucia. Dla Polaków zdrowie to od lat wartość numer jeden, jednak to w ostatnich latach koncepcja zdrowia nabrała nowego, szerszego wymiaru - zaczyna dotyczyć zarówno świadomego odżywiania jak i stylu życia. Wraz z rosnącą świadomością wpływu żywności na zdrowie i kondycję, rośnie sieć sklepów rozszerzających swoją ofertę o tzw. zdrową żywność oraz produkty ekologiczne. Jednocześnie rośnie także aktywność fizyczna, potrzeba rekreacji i regeneracji jako niezbędne elementy dobrego samopoczucia.

więcej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9024

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.