Roland Berger: O tym, kto zostanie na rynku zadecyduje przede wszystkim rentowność

Autor: portalspozywczy.pl 23 września 2011 08:56

Mamy już 40-50 rozsądnej wielkości sieci, nie mówiąc o tych, które pączkują w różnych częściach kraju, które mają na przykład po 5-10 sklepów oraz o potężnej sieci sklepów Społem. Zatem konsolidacja jest nieunikniona - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.Krzysztof Badowski, partner firmy konsultingowej RolandBerger.

Proces konsolidacji w polskim handlu nie jest mocno zaawansowany i potrwa jeszcze wiele lat. W tym czasie niektóre sieci handlowe mogą wypaść z rynku, szczególnie grozi to tym graczom, którzy nie będą potrafili zadbać o rentowność i zbudować skali - ocenia Krzysztof Badowski, .
Zwraca on uwagę, że na rynku jest obecnie około 10 sieci hipermarketów i dyskontów oraz kolejne 10 sieci supermarketów. Sieci sklepów convenience jest natomiast około 30.

- O tym, kto zostanie zadecyduje przede wszystkim rentowność. Jeśli ktoś nie będzie potrafił poradzić sobie ze zbudowaniem skali, z zapewnieniem płaskiej struktury kosztowej, będzie wypadał z rynku - mówi.

Ocenia on, że ten rok nie będzie jeszcze rokiem przełomowym, gdyż wiele aktywów handlowych jest w rękach funduszy private equity. Te aktywa nie pojawią się na rynku w ciągu miesiąca czy nawet pół roku.

Według niektórych przedstawicieli rynku handlu, polski rynek pomieści góra pięć sieci, w tym dwie dyskontowe. Inni uważają, że ten rok będzie trudny dla handlu i jednocześnie decydujący o tym, kto na nim pozostanie, a kto z niego wypadnie.

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, rynek polski jest specyficzny i pod koniec procesu konsolidacji pozostanie na nim prawdopodobnie więcej niż pięć sieci handlowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,62

  • Min

    6,55

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6562
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.