Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rosną rosyjskie sieci handlowe. Największy udział mają dyskonty i „sklepy przy domu”

Autor: WPHiI za klops.ru 14 sierpnia 2015 11:03

Wg informacji RBK, z uwagi na spadek dochodów Rosjan, w 2015 r. pogorszyła się dynamika rosyjskiego rynku detalicznego. Wg danych ROSSTAT, od początku roku obrót detaliczny w Rosji ulega obniżeniu (w styczniu – maju 2015 r. w cenach porównywalnych obrót spadł o 7,7% i wyniósł 10,7 bln rubli). Jednocześnie, ze względu na inflację oraz skoncentrowanie działalności na sprzedaży w formule dyskontów i „sklepu przy domu”, w I połowie 2015 r. największym sieciom handlowym udało się utrzymać tempo wzrostu przychodów na poziomie powyżej 20%.

16 lipca 2015 r. półroczne rezultaty ujawniła czwarta co do wielkości firma handlowa w Rosji i działająca w Obwodzie Kaliningradzkim – Grupa Firm „DIKSI” (sieci „DIKSI”, „WIKTORIA”). Sprzedaże DIKSI wzrosły o 23,1% do poziomu 106,9 mld rubli (sprzedaże największych firm handlowych były następujące: MAGNIT, nr 1 na rynku – wzrost o 30%, wartość 453,7 mld rubli, X5RetailGroup, sieci PIATIOROCZKA, PIERIEKRIOSTOK, KARUSIEL, nr 2 na rynku – wzrost o 27,3%, wartość 380,6 mld rubli). Największy udział w przychodach mają dyskonty i „sklepy przy domu” – np. przychody ze sprzedaży „sklepów przy domu” sieci DIKSI wzrosły w I półroczu 2015 o 26,1% (105,3 mld rubli). Analizy wskazują, że kontynuowane będzie przesuwanie popytu z dużych formatów detalicznych na dyskonty i sklepy przy domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.