Rośnie sprzedaż w małych sklepach, ale za sprawą podwyżek cen

Autor: CMR, dlahandlu.pl 18 września 2019 12:29

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 7,2% wyższa niż rok wcześniej, mimo niewielkiego spadku transakcji. W porównaniu z lipcem 2019 r. obroty placówek małoformatowych zwiększyły się o 2,3%, a liczba transakcji wzrosła o 1%.

Tegoroczny sierpień był cieplejszy niż lipiec, co przełożyło się na większą liczbę paragonów zawierających lody, piwo i napoje. W sierpniu klienci sklepów małoformatowych do 300 m2 kupili o 5% więcej opakowań lodów impulsowych niż w lipcu, a liczba sprzedanych butelek wody zwiększyła się o 13%. Nieco lepiej niż w lipcu sprzedawały się również inne produkty chłodzące lub gaszące pragnienie – liczba paragonów, na których pojawiały się napoje gazowane zwiększyła się o 11%, a liczba transakcji z napojami izotonicznymi wzrosła o 13%. W sierpniu klienci sklepów małoformatowych rzadziej sięgali po słodycze – wyjątkiem były batony chłodzone, których sprzedało się o około 7% więcej niż w lipcu.

W ujęciu rok do roku większość kategorii wrażliwych na pogodę utrzymała lub nawet zwiększyła nieco wartość sprzedaży w porównaniu z bardzo gorącym sierpniem 2018 r., ale sprzedaż wyrażona liczbą opakowań lub liczbą transakcji była niższa niż przed rokiem. Przykładem mogą być piwa, na które klienci sklepów małoformatowych w sierpniu 2019 r. wydali o 1,6% więcej niż rok wcześniej, ale już liczba paragonów z tą kategorią obniżyła się w tym czasie o prawie 5%. Wzrost w ujęciu wartościowym to efekt podwyżek cen, zauważalnych szczególnie w najniższym segmencie cenowym, a także rosnącej popularności piw z wyższej półki cenowej, w tym smakowych i radlerów, a także wariantów bezalkoholowych.

Podobny trend widoczny jest w kategorii lodów impulsowych – wartość ich sprzedaży w sierpniu 2019 r. była nieznacznie wyższa niż rok wcześniej, choć liczba transakcji spadła o ponad 5%. Tu również utrzymanie ubiegłorocznego wyniku u ujęciu wartościowym było możliwe dzięki podwyżkom cen i większemu popytowi na droższe warianty lodów.

Według CMR Panel i Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2019 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła 15,01 zł i była tylko o 1,2% wyższa niż w lipcu. W porównaniu z sierpniem 2018 r. średnia wartość koszyka wzrosła jednak, głównie za sprawą wyższych cen, aż o 8,5%.



 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    8,02

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7847
Ilość aktualnych ofert: 481629

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.