Rośnie wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce

www.portalspozywczy.pl 11 grudnia 2013 13:12

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła w tym roku 10,8 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 5,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do 2016 r. wartość tego rynku wzrośnie o 20 proc., do 12,9 mld zł - szacuje KPMG. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku - informuje Marketing przy Kawie.

W 2013 r. w Polsce mieszkało 786 tys. osób zamożnych i bogatych (o dochodach rocznych brutto przekraczających 85 tys. zł). W 2012 r. było ich 768 tys. Jak wynika z raportu Global Wealth Databook 2013, wydanego przez Credit Suisse, w Polsce mieszka 45 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI (high net worth individuals, mających płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dol.).

Potencjalni konsumenci dóbr luksusowych to jednak nie tylko HNWI oraz osoby zamożne i bogate. Obok nich funkcjonuje w Polsce duża grupa osób aspirujących do zamożności, o ponadprzeciętnych dochodach (miesięcznie 3,7-7,1 tys. zł brutto), które pozwalają sobie na okazjonalne zakupy dóbr luksusowych o mniejszej wartości.

KPMG szacuje, że w 2013 r. było nieco ponad 2 mln takich osób, zaś ich łączny roczny dochód wyniósł około 97 mld zł.

Od 2009 r. zauważalny jest stały wzrost obecności dóbr luksusowych na polskim rynku. Na skutek wejścia w 2013 r. do Polski trzech nowych graczy (Louis Vuitton, Maserati, Rolls Royce) dostępnych było 69% marek luksusowych.

Dynamika wzrostu udziału marek obecnych na rynku jednak słabnie - w porównaniu z poprzednią edycją raportu odnotowano wzrost o 1 p.p., co wskazuje na stopniowe nasycenie polskiego rynku dóbr luksusowych.

 

Największy wzrost obecności marek luksusowych zanotowała branża motoryzacyjna (o 5 p.p.). Mimo że w segmencie alkoholi i używek nie zaszły znaczące zmiany, charakteryzuje go największa dostępność towarów luksusowych - polski konsument może nabyć 88% z nich.

 

Z analizy wynika także, że w Polsce w dalszym ciągu większą popularnością cieszą się salony multibrandowe niż monobrandowe. 30% producentów i dystrybutorów wszystkich dóbr luksusowych dostępnych w kraju decyduje się na otwarcie sklepu monobrandowego, co oznacza wzrost o 1 p.p. w porównaniu z poprzednim rokiem. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku, na którym prowadzi działalność. Respondenci mają też optymistyczne przewidywania co do przyszłości - szacują, że w ciągu trzech najbliższych lat wartość sprzedaży dóbr luksusowych nad Wisłą wzrośnie średnio o 20%.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,64

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.