Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rośnie zysk Carrefoura, w Polsce sprzedaż spada

Autor: www.dlahandlu.pl 5 marca 2014 10:30

Rośnie zysk Carrefoura, w Polsce sprzedaż spada

Grupa Carrefour podała pełne wyniki za 2013 rok. W tym czasie sprzedaż firmy wyniosła 74,9 mld euro (z wyłączeniem VAT), co oznacza wzrost o 2 proc. przy stałym kursie wymiany. EBITDA to 3,6 mld euro (wzrost o 4,3 proc. przy stałym kursie). Zysk netto wyniósł 1,26 mld euro (1,25 mld euro w 2012 r.). W Polsce sprzedaż netto wyniosła 1,67 mld euro wobec 1,8 mld euro w 2012 roku (mniej o 130 mln euro).

Sprzedaż z wyłączeniem VAT we Francji wyniosła 35,4 mld euro, co oznacza wzrost o 0,3 proc. Inne europejskie kraje (Hiszpania, Włochy, Belgia, Polska i Rumunia) zanotowały sprzedaż na poziomie 19,2 mld euro (spadek o 2,9 proc.). Łączna sprzedaż w całej Europie to 54,6 mld euro, co oznacza spadek o 0,8 proc.

We Francji Carrefour poprawił sprzedaż we wszystkich formatach sklepów (0,7 proc. w hipermarketach; 0,6 proc. w supermarketach oraz o 4 proc. w iinnych formatach, włączając w to sklepy convenience). W każdym z nich sprzdaż wzrosła również w ujęciu LfL.
Poprawa sprzedaży to efekt m.in. takich działań jak: lepsze postrzeganie cen w super- i hipermarketach oraz zwiększenie frekwencji i liczby transakcji w obiektach handlowych.

W ramach wieloletniego progamu modernizacji obiektów, w minionym roku Carrefour wyremontowal we Francji 49 hipermarketów i 83 supermarkety. Grupa zainwestowała także w przebudowę łańcucha dostaw, trwają prace nad racjonalizacją systemów IT.

Zysk operacyjny wyniósł we Francji 1,2 mld euro. Marża operacyjna ukształtowała się na poziomie 3,4 proc. Wzrost można przypisać m.in. poprawie marży brutto oraz dobrej kontroli kosztów operacyjnych.

W innych krajach europejskich nastąpił organiczny wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, zwłaszcza w Hiszpanii. Rynek włoski Grupa określiła jako trudny. 
 
W ciągu roku marża brutto wzrosła. Zysk operacyjny wyniósł 388 mln euro. 
Rentowność Carrefoura w innych krajach europejskich poprawiła się w drugiej połowie wraz ze wzrostem marży operacyjnej o 10 punktów bazowych do poziomu 3,5 proc. sprzedaży, wykazując skuteczność modelu operacyjnego Grupy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b prac. marketu 2014-03-05 23:24:44

    Carrefour Biedronka, lid to kolejne markety-sieci które odnotowują zyski to może wreście jak prawda wyszła na jaw czas zamknąć je w niedziele!!!!Co nato POHid kłamca wredny lobbysta zagranicznych sieci!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.