Rossmann w liczbach: ponad 8 mld zł obrotów i prawie 30 proc. udział w rynku

Autor: dlahandlu.pl 17 lipca 2017 10:16

Rossmann w liczbach: ponad 8 mld zł obrotów i prawie 30 proc. udział w rynku fot. Rossmann

W przyszłym roku Rossmann będzie świętował 25. lecie działalności w Polsce. Pierwszy sklep ruszył 23 maja 1993 w Łodzi. Dziś Rossmann w Polsce to około 1200 sklepów (1169 na koniec 2016 r.), obroty na poziomie ponad 8 mld zł (8 mld 321 mln zł w 2016 r.), ponad 382 mln zł zapłaconego podatku CIT, ponad 17 tys. pracowników, 700 000 klientów dziennie i prawie 30 proc. udziału w rynku drogeryjnym (29,2 proc.).


Rossmann SDP Sp. z o.o. jest liderem rynku drogeryjnego w Polsce. Od 2015 roku firma oferuje swoje produkty również w sieci w Drogerii Internetowej Rossmann. Do dzisiaj główna siedziba firmy znajduje się w Łodzi. Również tutaj znajduje się największe centrum logistyczne, którego rozbudowa rozpoczęła się w 2016 r. Spółka zwiększa jego powierzchnię o 5 tys. mkw. Nowo budowana powierzchnia to zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania, tzw. HRL. Magazyn HRL jest magazynem automatycznym, w którym przestrzenna konstrukcja regałów jest jednocześnie konstrukcją główną budynku (mocuje się do niej elementy ściany i dachu, dzięki temu powstaje budynek). Towar przechowywany jest na paletach, a transport palet do regału i z regału odbywa się automatycznie. Dzięki tej rozbudowie Rossmann zwiększy możliwości magazynowe o 36 500 palet. Pozostałe dwa magazyny znajdują się w Grudziądzu i w Pyskowicach, obsługując odpowiednio północną i południową część Polski.

Rossmann SDP Sp. z o.o. należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH oraz A.S. Watson.

Sieć oferuje  klientom oferujemy szeroki wybór produktów: od artykułów do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, poprzez kosmetyki dla dzieci, karmę dla zwierząt czy produkty tzw. chemii domowej. Z 16.000 produktów dostępnych w drogeriach, ok. 2.000 stanowią marki własne. Wśród nich m.in. produkty odpowiednie dla dzieci i niemowląt (Babydream, Babydream bio, Isana Young), wegan i dbających o zdrowe odżywianie (Alterra, enerBio, GenussPlus), zwierząt(Winston) i najbardziej popularna linia kosmetyków dla całej rodziny – Isana. Firma ma 35 marek własnych a rocznie wprowadza 5 tys. nowości. Większość produktów marek własnych produkowanych jest na zlecenie spółki Rossmann w Niemczech (produkcja odbywa się zgodnie z przepisami prawa UE, a także wewnętrznymi politykami i procedurami). 

W 2015 r. firma rozpoczęła wdrażanie instrukcji dotyczącej wprowadzania ekologicznych produktów spożywczych do sklepów. Instrukcja reguluje sposób postępowania z ekologicznymi produktami
spożywczymi na etapie: etykietowania, transportu do magazynu, przyjęcia do magazynu, magazynowania, transportu do sklepów, a także sprzedaży ww. produktów, w tym w sklepie internetowym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kebsik jessicy 2017-07-17 17:12:12

    Brawo Rossmann jeszcze dm drogerie by się w Polsce przydał. żadnych Januszy biznesu. z zagranicznych marketów tylko biedronka out za marny towar polskiej produkcji

  • POLAK 2017-07-17 11:02:43

    I tak właśnie Polacy budują gospodarkę w Niemczech i Portugalii ( JM). Dają się łapać na, tu trzeba przyznać, dobry bajer. Ceny regularne są bardzo wysokie w porównaniu z innymi polskimi drogeriami. Proponuję zrobić badanie wartości koszyka na losowo wybranym asortymencie ( nie w promocji) i porównać to. Może wtedy oczy niektórym się otworzą.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,79

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.