PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Rosyjskie hard dyskonty jednak nie pojawią się w Polsce

Autor: wiadomości Handlowe/dlahandlu.pl 13 sierpnia 2018 09:52

Rosyjskie hard dyskonty jednak nie pojawią się w Polsce Na zdj. jeden ze sklepów sieci Mere, fot. za svetofor-nsk.ru

Pod koniec lipca informowaliśmy, podając za zagranicznymi mediami, że rosyjski detalista Svetofor wejdzie na rynek Europy Środkowej, w tym do Polski, z marką Mere. W naszym kraju sieć miała uruchomić 105 sklepów, z czego osiem jeszcze w tym roku. Okazuje się jednak, że Svetofor wycofał się z tych planów.

Potencjalni kontrahenci sieci Mere mieli zostać poinformowani, że Svetofor rezygnuje z biznesu w Polsce, w związku z czym projekt został zamknięty. Z jakiego powodu - tego nie wyjaśniono - podały Wiadomości Handlowe, powołując się na informacje od dostawców, z którymi Rosjanie (poprzez utworzoną w tym celu na polskim rynku spółkę Torgservice PL) prowadzili wstępne rozmowy o współpracy.

Jak podawaliśmy wcześniej, 31 maja 2017 roku w KRS została zarejestrowana spółka Torgservis PL z siedzibą w Krakowie, a 6 lipca 2017 roku w KRS została zarejestrowana spółka Torgservis PL 2 z siedzibą w Warszawie. Ich zadaniem miało być właśnie prowadzenie marki Mere na naszym rynku.

Wspólnikami obu spółek są Andrey Shnayder, który posiada 20 udziałów o wartości 9 tys. zł i Sergey Shnayder, który posiada 62 udziały o wartości 27 900 zł. 

Wysokość kapitału zakładowego obu spółek wynosi pp 45 000 zł. Prezesem zarządu Torgservis PL jest Sergiei Koriushkin, zaś Torgservis 2 PL - Ardak Akhmetov.

Założona w 2009 r. sieć ma około 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach. Tutaj sieć działa pod logo Svetofor. Lista rynków, na których sieć planuje ekspansję pod logo Mere to Azerbejdżan, Rumunia i Niemcy. 

Dyskonty Mere sprzedają towar prosto z palet, o najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości. 70 proc. asortymentu sklepów Mere stanowi żywność, pozostałe 30 proc. - produkty lokalne i przemysłowe. Na półkach nie znajdziemy towarów typu premium oraz tych, które szybko się psują.

Firma wyróżnia się niskimi cenami: o 20 proc. niższymi niż ceny rynkowe, które detalista uzyskuje dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej.  - Można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania – nie potrzebujemy kolorowych rzucających się w oczy opakowań. Wobec powszechnie znanych marek z renomą ta różnica powinna wynosić 50 proc. - tłumaczył detalista. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • WInegret 2018-08-13 20:36:21

    Szkoda. W Polsce nie ma harddiscoutu, kto go założy zgarnia pulę!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7394
Ilość aktualnych ofert: 493979

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.