Rotacja artykułami sezonowymi i akcjami tematycznymi to szansa dla tradycyjnych sklepów

Autor: dlahandlu.pl 30 stycznia 2018 11:16

Giganci e-handlu jak Amazon czy Alibaba inwestują w tradycyjny handel stacjonarny, a obroty w dyskontach obejmujące asortymenty non food stale rosną. Jednocześnie popyt na kosztowne produkty konsumpcyjne wędruje coraz częściej do Internetu i zostaje „obsłużony” przez garstkę największych portali - uważa Ingo Schloo, prezes zentrada network.

„Aktywna polityka asortymentowa“ – tak brzmi tajemnica na sukces i wzrosty sprzedaży, dzięki której teoretycznie nawet najmniejsze niezależne podmioty handlowe mogą nadal zyskiwać. Orientacja skierowana nie na produkt, a na klienta to kluczowe hasło wzywające do porzucenia konceptu tradycyjnego handlu branżowego. Handel tradycyjny żyje dzisiaj dzięki frekwencji lokalnych klientów i musi ją jak najlepiej wykorzystać. Szeroki asortyment, in-outy, szybko rotujące produkty sezonowe oraz towar na akcje tematyczne to wszystko zwiększa prawdopodobieństwo zakupu i wzrostu obrotu. W szczególności niskocenowe produkty są najczęściej kupowane w tradycyjnym handlu offline. Handel spożywczy rozbudowuje obszary non food, z drugiej strony dyskonty non-food zwiększają obroty, podbijają centra miast i myślą asortymencie spożywczym. Poza ostatnimi bastionami w postaci wyspecjalizowanych sklepów branżowych dla klienta przekraczającego progi placówki handlowej nie ma już granic w oferowanym towarze.

Właściwie „masa” małych niezależnych sklepów ma nawet przewagę, ponieważ często pojedyncze małe sklepy usytuowane są w najchodliwszych miejscach, a znajomość struktury i potrzeb klientów przewyższa możliwości oddziaływania koncernów w lokalnych społecznościach. W zależności od asortymentu bazowego uzupełnienie o takie produkty, jak tanie AGD, upominki, dekoracje, narzędzia, zabawki, art. szkolne oraz art. drogeryjne pozwala na uzyskanie dodatkowego dochodu w tradycyjnym handlu stacjonarnym. Również sklepy odzieżowe aranżują Lifestyle & Beauty z odpowiednio rozszerzonymi półkami. Zentrada przekonuje do skorzystania z  400.000 produktów od ponad 500 europejskich dostawców. Zamówienia mogą być składane elektronicznie z krótkim terminem dostawy oraz w małych jednostkach logistycznych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,83

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.