Rozszerzona rzeczywistość pomogła sprzedać 1,2 mln książek. Wejdzie do polskich sklepów

Autor: pr, dlahandlu.pl 1 kwietnia 2019 11:58

Rozszerzona rzeczywistość pomogła sprzedać 1,2 mln książek. Wejdzie do polskich sklepów fot. materiały prasowe

W 2018 r. oraz na początku 2019 r. w dwóch największych sieciach Ukrainy i Białorusi przeprowadzono szereg promocji z wykorzystaniem książek „Alicja w krainie czarów” i „Alicja po drugiej stronie lustra”, wspieranych przez rzeczywistość rozszerzoną zarówno w produkcie, jak i w sklepach. Wyniki są oszałamiające: w ramach promocji sprzedano ponad 1,2 miliona książek.

Twórcy książek z firmy producenckiej Art Nation wierzą, że to emocje i wrażenia, które zapewnia AR, przyciągają klientów do sklepów. Obecnie Art Nation tłumaczy książki na języki europejskie, w tym polski, a także prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami w UE. Prawdopodobnie w 2019 r. rozszerzona rzeczywistość pojawi się w polskich sklepach. Podstawą promocji z wykorzystaniem AR zostaną książki, mapy oraz portale internetowe.

Sieć handlowa „ATB” to 1000 sklepów w 22 regionach Ukrainy. Każdego dnia ponad 3,5 miliona Ukraińców robi zakupy w tej sieci. W 2018 roku sieć „ATB” postanowiła zwiększyć aktywność konsumentów i przyciągnąć nowych klientów. Mechanizmy lojalnościowe - dokonuj zakupów, zbieraj naklejki, uzyskaj zniżkę - zostały wzmocnione nowym produktem, książką „Alicja w krainie czarów” z AR, stworzoną przez firmę producencką Art Nation.

Książkę można było kupić w pełnej cenie, ale aby otrzymać ją z 66% rabatem, klienci sklepów musieli zebrać wymaganą liczbę naklejek. Procter & Gamble, Mondelēz, L'Oreal, Pepsi oraz inni duże marki zostały partnerami kampanii. Kupując produkty owych marek, uczestnicy akcji dostawali dodatkowe naklejki.

W ramach promocji konsumenci dostali produkt multimedialny, który ożywał dzięki aplikacji. Czytelnicy Lewisa Carrolla robili zdjęcia, kręcili filmiki oraz dzielili się nimi na Instagramie i Facebooku.

„ATB” zdecydowało się przeprowadzić akcję w czasie Nowego Roku. Nakład 265 000 książek został sprzedany w ciągu 10 dni zamiast przewidywanych 30 dni. Dzięki poczcie pantoflowej i postom na portalach społecznościowych książka okazała się pożądanym prezentem na święta. W sumie w okresie noworocznym sprzedano 365 000 książek.

Drugą odsłonę kampanii zaplanowano z wykorzystaniem kontynuacji historii o przygodach Alicji. Akcja miała miejsce w kwietniu. Nakład 350 tys. egzemplarzu „Alicji po drugiej stronie lustra” został wyczerpany i trzeba było zlecić dodruk 3000 książek.

W ciągu dwóch kampanii w „ATB” sprzedano 718 000 książek z rozszerzoną rzeczywistością. Dla porównania, według ukraińskiej Izby Książki, przeciętny nakład jednej książki dla dzieci w latach 2017-2018 wynosił około 2,7 tys. egzemplarzy.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.