Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rozwój e-commerce a relacje najemca - centrum handlowe

Property News 21 maja 2015 11:08

Rośnie tempo rozwoju handlu internetowego. Sytuacja z której zadowoleni są najemcy niekoniecznie budzi radość właścicieli i zarządców centrów handlowych, a także franczyzobiorców. Jak tłumaczy w rozmowie z Propertynews.pl Ewa Szafrańska-Mądry, dyrektor zarządzająca Balmain Asset Management CEE, działania firm doprowadzają często do niebezpiecznych, z punktu widzenia rynku, sytuacji.

Czy z Państwa punktu widzenia rozwój handlu internetowego jest problemem dla wyników finansowych centrum handlowego?
Jest to uzależnione od sytuacji, z którą mamy do czynienia. Jeżeli założymy, że najemca oferuje sprzedaż w Internecie z opcją odbioru osobistego w punkcie zlokalizowanym na terenie centrum handlowego, to tego typu okoliczności nie stanowią zagrożenia dla wyników finansowych centrum handlowego. Dlaczego? Ponieważ produkt będący przedmiotem takiej formy sprzedaży owszem schodzi ze stocku, ale nie przechodzi przez kasę fiskalną sklepu, więc siłą rzeczy nie jest wliczany do obrotów i tym samym nie jest objęty raportowaniem.

Z sytuacją potencjalnie niebezpieczną natomiast mamy do czynienia w momencie gdy transakcja zaczyna się w sklepie, a kończy w Internecie, to znaczy klient przychodzi do centrum handlowego, żeby przymierzyć i obejrzeć towar a następnie kupuje go przez stronę internetową danej sieci. Do takich zachowań zachęcają znaczne różnice cenowe pomiędzy ofertą on-line a tą, w "realu". Sprzyja to odpływowi klientów, obniża obroty najemców i stawia ich w bardzo trudnej sytuacji finansowej, przede wszystkim w momencie gdy są franczyzobiorcami.

Czy spotykają się Państwo z propozycjami ze strony najemców, by całkowicie przejść na system czynszów od obrotów zamiast czynszu podstawowego - od zajmowanej powierzchni?
Tak, spotykamy się z takimi propozycjami, ponieważ jest to rozwiązanie najbardziej wygodne i sprzyjające najemcy i jednocześnie najmniej korzystne dla właściciela centrum. Tego typu wymagania są stawiane głównie przez duże sieci, które w danym centrum mogą pełnić rolę najemców wiodących, lecz jednocześnie obawiają się czy siła nabywcza tegoż centrum jest lub będzie dla nich wystarczająca. Mamy zatem do czynienia z konfliktem interesów, w którym strony czasem spotykają się w połowie drogi, to znaczy starają się wypracować takie rozwiązanie, które zadowoli wszystkich negocjujących. Są zatem praktykowane propozycje czasowe - przez pewien najemca płaci czynsz od obrotów, a potem przechodzi na czynsz stały. Oczywiście my, jako strona wynajmująca, staramy się jak najbardziej skrócić ten okres.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.