Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rozwój e-handlu postępuje, ale ważna jest przemyślana strategia - relacja z sesji e-commerce na Property Forum

Property News 30 września 2013 15:11

Przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Świadczą o tym między innymi liczby. Udział tego sektora w handlu detalicznym w naszym kraju wynosi tylko 3,1 proc. - wynika z dyskusji E-commerce - perspektywy rozwoju branży w Polsce i jej wpływ na rozwój handlu tradycyjnego oraz centrów handlowych, która odbyła się w czasie konferencji Property Forum 2013.

21,5 mld zł warty jest polski rynek ehandlu. Sektor ten jest bardzo rozdrobniony i tworzy go już 12 tys. esklepów - zaznaczył w trakcie konferencji Property Forum 2013 Przemysław Dwojak, dyrektor Działu Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Jak dodał, obroty w handlu w Polsce sięgają ogółem ponad 331 mld zł. Sprzedaż w centrach handlowych wynosi blisko 110 mld zł.

Wielkie perspektywy

Uczestnicy sesji nie mają wątpliwości - przed rynkiem e-commerce w Polsce stoi świetlana przyszłość. Udział sektora e-commerce w handlu detalicznym w Polsce wynosi 3,1 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii jest to 12 proc., Niemczech - 9 proc., Szwajcarii - 8,7 proc., Francji 7,3 proc., a Hiszpanii - 3,5 proc.

Grupa osób w naszym kraju, którzy wykorzystują sieć do robienia zakupów, wciąż rośnie. - Jednak cały czas internet służy nam przede wszystkim do wysyłania poczty i bankowości elektronicznej, rzadziej do kupowania i sprzedawania na aukcjach i zakupach w e-sklepach - zaznaczył Przemysław Dwojak, mówiąc o perspektywach rozwoju tego segmentu.

Z danych GfK Polonia wynika, że jeśli już decydujemy się na e-zakupy, to w ten sposób nabywamy przede wszystkim: odzież i obuwie (ok. 60 proc.), książki, płyty, perfumy (ok. 40 proc.), sprzęt komputerowy, kosmetyki, sprzęt RTV i AGD, art. do domu i ogrodu (ok. 30 proc.), akcesoria samochodowe czy zabawki. O wiele rzadziej (mniej niż 10 proc.) decydujemy się na jedzenie i kosmetyki dla dzieci poniżej 3. roku życia oraz artykuły ogólnospożywcze.

Zdaniem Przemysława Dwojaka wśród najważniejszych trendów wpływających na rozwój handlu internetowego w najbliższym czasie będzie powiększający się rynek urządzeń mobilnych. - Obecnie co 10. Polak korzysta ze smartphona do celów prywatnych, a w USA co 2. Amerykanin - zaznaczył i podkreślił, iż blisko połowa użytkowników tych urządzeń w Stanach Zjednoczonych korzysta ze stron mobilnych, aby dokonać zakupu w sieci.

Obecnie największa grupa posiadaczy takich urządzeń w Polsce to osoby w wieku 15-20 lat (16 proc.).

Prowadząca dyskusję Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu Dlahandlu.pl, powołując się na badania firmy Gemius, zaznaczyła jednak, że m-commerce wyhamował, bo wiele sklepów nie stworzyło jeszcze wersji stron sklepów dostosowanych do urządzeń mobilnych.

  • Krzysztof 2013-10-01 14:19:43

    Świetny artukul , bardzo inspirujący i pokazujący jak duży wzrpsr obrotów Nas czeka

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.