Rozwój modelu drive sposobem na utrzymanie rynkowych udziałów

Autor: dlahandlu.pl 11 lutego 2019 13:10

Francuscy detaliści spożywczy sukcesywnie rozwijają model sprzedaży drive-through, co może pomóc im w utrzymaniu rynkowych udziałów - uważają eksperci Scope Raitings.

Przyspieszenie wdrażania formatu drive, gdzie klienci mogą odebrać swoje zamówienie złożone uprzednio online, przez takich detalistów jak E.Leclerc, Auchan, Carrefour i Casino, przyszło wraz ze spadkiem odwiedzalności hipermarketów i zwiększającym się "apetytem" konsumentów na zakupy przez internet. E.Leclerc jest liderem rynku w segmencie drive, który na razie stanowi jedynie 5,5 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej  żywności we Francji.

- Szybki rozwój formatów AuchanDrive i CarrefourDrive pokazuje, jak francuscy sprzedawcy żywności musieli dostosować internetowy kanał sprzedaży do geografii kraju, z naciskiem na mniej zaludnione regiony poza głównymi miastami - mówi Adrien Guerin, analityk w Scope Raitings.

W Wielkiej Brytanii wyższa gęstość zaludnienia i wyższa otwartość na zakupy e-commerce sprawiają, że bardziej odpowiedni jest model zakupów online z dostawą do domu. Sprzedaż online stanowi około 6-10 proc. całkowitej sprzedaży w takich sieciach jak Tesco i Sainsbury's, w porównaniu z 1 proc. w Carrefourze.

Model drive ma kilka komercyjnych i finansowych korzyści dla detalistów. Klienci ponoszą koszty dostawy "ostatniej mili", a sam kanał jest dobrym sposobem na promocję towarów marki własnej.

- Format drive-through jest również tańszy w zakładaniu i prowadzeniu niż supermarkety, pozwala więc obniżyć koszty kapitałowe i operacyjne - sklepy nie muszą być projektowane w celu przyciągnięcia kupujących ponieważ zarządzanie produktem jest poza zasięgiem wzroku konsumenta - wyjaśnia Adrien Guerin.

Wzrost w hybrydowym kanale sprzedaży nie jest jednak wolny od ryzyka. Jednym z takich obszarów jest ograniczona oferta, co prowadzi do mniejszego wyboru towarów i bardziej jednolitych cen, a także zawęża pole do impulsowych zakupów. Drugim ryzykiem jest potencjalne przerzucenie się konsumentów na ten kanał sprzedaży kosztem zakupów w hipermarketach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.