Rozwój segmentu Eurocash Detal pochłonie 1-2 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2019 09:39

Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów do 2023 r. Rozbudowa sieci zakłada m.in. przejmowanie regionalnych sieci supermarketów.

Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 1 kw. 2019 r. wyniosła 180, czyli tyle samo co na koniec 2018 r.

Liczba sklepów zrzeszonych w ramach sieci abc wyniosła 8 632 (8 708 na koniec 2018 r.), co oznacza spadek o 76 placówek.

Liczba sklepów partnerskich oraz franczyzowych zorganizowanych przez spółki zależne od Grupy Eurocash (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wynosi 5 055 placówek (5 024 na koniec grudnia), co oznacza wzrost o 31 placówek.

Liczba małych supermarketów w 1 kwartale 2019 r. wyniosła 1 563, wliczając 997 sklepów franczyzowych i 566 sklepów własnych. Sumaryczna liczba małych supermarketów wzrosła o 24 sklepy w 1 kwartale 2019 r. (sieć przejęła 25 sklepów Lewiatan).

Liczba wszystkich sklepów pod szyldem „Delikatesy Centrum” wyniosła 1 333 na koniec 1 kwartału 2019 r. (1328 na koniec 2018 r.), co oznacza spadek o 5 sklepów.

Liczba placówek sieci Inmedio wyniosła 450 na koniec 1 kwartału 2019.

Grupa Eurocash kontynuuje rozbudowę sieci franczyzowej Delikatesy Centrum i przewiduje otwarcie około 900 nowych sklepów Delikatesy Centrum do 2023 r. Rozbudowa sieci Delikatesy Centrum zakłada trzy źródła wzrostu:

1. Przejęcia regionalnych sieci supermarketów

2. Otwarcia sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców

3. Otwarcia własnych sklepów detalicznych (we współpracy z partnerami inwestującymi w nieruchomości).

Całkowitą wartość inwestycji łącznie ze środkami przeznaczonymi przez deweloperów inwestujących w nieruchomości szacuje się na ok. 1 – 2 mld zł.

Plan rozbudowy zakłada osiągnięcie następujących parametrów operacyjnych:

• Średnia powierzchnia sklepu własnego: 350 m2 (powierzchnia sprzedażowa),

• Średnia sprzedaż na m2 około 15 600 zł rocznie w nowo otwartych dojrzałych sklepach własnych,

• Średnia marża EBITDA dojrzałego sklepu własnego powinna osiągnąć około 6,4%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,18

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6572
Ilość aktualnych ofert: 270318

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.