PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Rusza kampania informacyjna o walorach mięsa

Autor: PAP 19 listopada 2019 15:20

Związek Polskie Mięso rozpoczął kampanię informacyjną nt. walorów mięsa drobiowego i wieprzowego. Projekt ma popularyzować najnowsza wiedzę na ten temat, a także prezentować fakty i obalać mity związane ze spożywaniem mięsa - poinformował prezes Związku Witold Choiński.

Jest to już druga edycja kampanii "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" pod hasłem "białe czy czerwone" - drób czy wieprzowina. "Zdecydowaliśmy się na kontynuację projektu, ponieważ mamy świadomość tego, ile jest jeszcze do zrobienia w obszarze popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa" - tłumaczy Choiński.

Jak mówił, wśród konsumentów nadal powtarzane są mity na temat szkodliwości spożywania mięsa, kampania ma je odkłamywać. Np. często jest powtarzany mit, że wieprzowina jest tłusta i ma najwięcej kalorii z mięs, że zawiera dużo cholesterolu. Tymczasem np. 100 gram szynki wieprzowej - to 118 kalorii, a 100 g pasztetu z fasoli to aż 260 kcal. Ostatnie badania wykazały, że na skutek zmian w hodowli świń, wieprzowina jest znacznie mniej tłusta niż wcześniej uważano. Np. schab zawiera jedynie 2-2,5 proc. tłuszczu. Ponadto zawiera ona bardzo korzystny stosunek kwasów omega3-omega6 - przekonywał prezes Polskiego Mięsa.

W kampanii będziemy przekonywać, że mięso jest niezbędne w diecie, m.in. dlatego, że zawiera dużo, łatwo przyswajalnego żelaza, a spożywanie drobiu pomaga w profilaktyce wielu chorób. Znajdujące się, bowiem witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A,E,D,K oraz rozpuszczalne w wodzie B1,B2,B12. Substancje te biorą udział w syntezie białek krwi, które korzystanie wpływają na powrót do zdrowia.

Kampania jest też okazją do informowania społeczeństwa o tym, na co powinni zwracać uwagę przy zakupie mięsa, m.in. chodzi o sprawdzanie jego pochodzenia, takie dane powinny znajdować się na etykiecie produktu. Według Choińskiego, konsument nie powinien bać się kupowania produktów pakowanych.

Ekspertem ds. merytorycznych kampanii jest prof. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk o Żywienia Człowieka ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jak stwierdziła, przekonanie, że mięso zawiera dużo cholesterolu jest błędne, nieprawdziwe jest także twierdzenie, że "zdrowsze" jest smażenie mięsa na oleju niż na tłuszczach zwierzęcych - dodała.

Statystyczny Polak w ubiegłym roku zjadł ok. 27 kg drobiu i ok. 40 kg wieprzowiny. Polaka jest największym producentem drobiu w Europie i dużym jego eksporterem. Natomiast wieprzowina jest najczęściej spożywanym w naszym kraju mięsem.

Kampania rozpoczęła się w październiku i potrwa do końca marca, ale jej kulminacja przypadnie na okres grudzień styczeń tj. okres Świat Bożego Narodzenia i Nowego Roku, gdy konsumenci kupują najwięcej mięsa. Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Mięsa Drobiowego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.