Ruszył "sklep przyszłości Lidla" - jego wyróżnikiem zaawansowane rozwiązania ekologiczne

Autor: www.dlahandlu.pl 20 października 2016 16:46

20 października Lidl otworzył w Poznaniu swój 600. sklep w Polsce. Obiekt, stworzony został według nowego konceptu. Wśród nowości zaprezentowanych przez Lidla są kasy z ekranem dotykowym oraz stacje do ładowania samochodów elektrycznych

Obiekt, stworzony został według nowego konceptu, wyposażony w specjalne udogodnienia dla klientów i pracowników oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne, które nie są standardem na polskim rynku retail. "Sklep przyszłości Lidla" został otwarty w Poznaniu przy ul. Wilkońskich. Jego wyróżnikiem są przede wszystkim zaawansowane rozwiązania przyjazne środowisku. Można do nich przede wszystkim zaliczyć gruntowe pompy ciepła wykorzystujące energię geotermalną do ogrzewania jak również chłodzenia obiektu (chłodzenie pasywne). W celu równomiernego i komfortowego ogrzania oraz schłodzenia sklepu zastosowano instalację umieszczoną pod posadzką. To nowatorskie rozwiązanie uzupełnione jest o zintegrowany system odzysku ciepła z lad chłodniczych oraz system wentylacji z rekuperacją. Innym przykładem rozwiązań ekologicznych jest instalacja fotowoltaiczna, czyli panele wykorzystujące energię słoneczną i przetwarzające ją w prąd służący do funkcjonowania sklepu. Zastosowanie tych rozwiązań pozwala na znaczną redukcję emisji CO2 . W całym budynku zamontowane zostało oświetlenie wyłącznie typu LED, optymalizujące wykorzystanie energii o 50% w porównaniu z oświetleniem tradycyjnym. Zoptymalizowano także wykorzystanie światła dziennego do oświetlenia wnętrza obiektu – w tym celu służy rozbudowana, szklana fasada budynku. Ponadto zebrane z obiektu wody deszczowe są odzyskiwane i wykorzystane dla celów gospodarczych i bytowych (podlewanie terenów zielonych oraz spłukiwanie wszystkich toalet). Wszystkie powyższe rozwiązania umożliwiły aby ten obiekt otrzymał certyfikat BREEAM NEW CONSTRUCTION 2016, definiujący standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków.

- 600. sklep sieci Lidl w Polsce to nie tylko nowy wymiar zakupów dla naszych klientów, lecz przede wszystkim wyznacznik kierunku rozwoju Lidl Polska i zwieńczenie wielu lat zespołowej pracy nad udoskonaleniem usług. Wierzymy, że przez te działania uda nam się wyznaczyć nowy standard w handlu detalicznym – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

W nowym sklepie znalazły się m.in.: zupełnie nowe kasy, toalety dla klientów, osób niepełnosprawnych oraz strefa pielęgnacji niemowląt (popularny „przewijak”) jak również szerokie alejki – które pozwalają optymalizować czas robienia zakupów. Powierzchnia sprzedaży nowego sklepu wynosi ponad 1400 mkw. Dla zmotoryzowanych Lidl przygotował 120 miejsc parkingowych oraz dwie stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Nowością są także kasy z ekranem dotykowym.

Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce – 600. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.