Ruszyła kampania informacyjna promująca polskie mięso

Autor: PAP 18 stycznia 2019 10:32

Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna "Marka Polskie Mięso" dotycząca drobiu i wieprzowiny. Jej celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy wśród konsumentów na temat walorów tych mięs - poinformował prezes Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński.

W kampanii chodzi także o "walkę" ze stereotypami żywieniowymi dotyczącymi spożywania mięsa, a więc mówienie o tym, dlaczego trzeba je jeść. Hasłem kampanii jest "białe czy czerwone" (drób czy wieprzowina), bo jedno i drugie mięso można zrobić na różne sposoby i zaspokoi najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne - przekonywali ambasadorzy kampanii: szefowa kuchni i zwyciężczyni II edycji MasterChefa Beata Śniechowska i bloger kulinarny Tomasz Czajkowski.

"Jak powinien odżywiać się człowiek - zgodnie z zaleceniami zawartymi w tzw. piramidzie żywieniowej? W niej jest uwzględnione mięso jako element zrównoważonej diety" - mówił prof. Dariusz Włodarek, dietetyk i żywieniowiec ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

"Za spożywaniem mięsa przemawia duża zawartość białka, mięso jest też podstawowym źródłem witaminy B12, witaminy niezbędnej dla przebiegu różnych procesów neurologicznych, pracy układu krążenia. Witaminy tej nie da się pozyskać z produktów roślinnych, a wiec jeżeli wyklucza się mięso z diety trzeba ją suplementować" - tłumaczył ekspert.

Ponadto - jak mówił Włodarek - mięso jest znakomitym dostarczycielem żelaza tzw. hemowego, a więc łatwo przyswajalnego przez organizm. Dodał, że z produktów roślinnych przyswajanie tego pierwiastka jest bardzo niewielkie. Np. dla zaspokojenie zapotrzebowania na żelazo wystarczy zjeść jeden kotlet schabowy (ok. 300g) lub w zamian 30 kg szpinaku.

Według profesora, nieprawdą jest że wieprzowina zawiera duże ilości cholesterolu i jest kaloryczna. Świnie zostały tak "odchudzone", że obecnie 100 g schabu - to tylko 152 kalorie, a dla porównania 100 g pasztetu z fasoli - to aż 260 kalorii.

Mimo silnego trendu vege (diety wegetariańskiej) spożycie wieprzowiny od kilku lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie - ok. 40 kg na osobę, natomiast silnie rośnie spożycie kurczaków. W 2000 r. statystyczny Polska zjadał 14,7 kg drobiu, w 2018 r - 28 kg. Całkowite spożycie mięsa w 2019 r. szacuje się na 76 kg na osobę.

Cała akcja informacyjna potrwa do końca kwietnia, realizuje ją Związek "Polskie Mięso". Koszt kampanii - to 1,8 mln zł, została ona sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,21

  • Min

    3,09

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7094
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.