Rynek centrów handlowych zmierza w kierunku mniejszych miast

www.portalspozywczy.pl 13 czerwca 2013 12:08

Rynek nieruchomości w miastach z punktu widzenia najemcy jest lepszy niż 2-3 lata temu, bo większa jest podaż lokali. Jeśli chodzi o rynek centrów handlowych to widać już trend mocniejszego kierowania się i wchodzenia inwestorów do mniejszych miast - oceniają przedstawiciele Kolportera, właściciela salonów prasowych i sklepów spożywczych.

Edyta Korbińska, pełnomocnik ds. rozwoju sieci własnej Kolportera powiedziała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że jeśli chodzi o rynek centrów handlowych to inwestorzy wciąż szukają jeszcze miejsc i możliwości w dużych miastach do budowania galerii, ale jednak widać już trend mocniejszego kierowania się i wchodzenia do mniejszych miast.

- Są jeszcze miejsca w dużych miastach gdzie takie inwestycje są planowane np. w Warszawie to jest Wilanów, który cieszy się dużym zainteresowaniem i mają powstać tam dwa duże obiekty. W Poznaniu planowana jest kolejna galeria handlowa, a także w Trójmieście. W chwili obecnej przy tego typu projektach kluczowa jest lokalizacja i jeśli w Warszawie czy jakimkolwiek dużym mieście znajdzie się jeszcze ciekawa lokalizacja to myślę, że deweloperzy się nad tym pochylą - powiedziała.

- Na rynku widać jednak, że inwestorzy idą w kierunku mniejszych miast. Powiedziałabym też, że tego typu miejscowości cieszą się dużym zainteresowaniem - dodała.

Z punktu widzenia najemcy nie widać spowolnienia na rynku centrów handlowych.

- Z punktu widzenia najemcy nie zauważam spowolnienia w tym segmencie, a bardziej przesunięcie w kierunku mniejszych miejscowości, ale rzeczywiście ma miejsce taka sytuacja, że projekty przechodzą bardzo często z rąk do rąk i zdarza się, że nad jednym projektem najemca pochyla się dwa czy trzy razy, bo trzeba podpisać nową umowę z kimś innym - powiedziała Korbińska.

Przedstawiciele Kolportera podkreślają, że rynek nieruchomości w centrach miast, na głównych ulicach czy nowoczesnych osiedlach jest teraz lepszy niż 2-3 lata temu, bo większa jest podaż takich lokali.

- Po drugie w związku z kryzysem finansowym, który od dłuższego czasu ma miejsce i w związku z rozwojem bankowości internetowej coraz częściej zamykają się agencje bankowe. A to jest rynek który można wykorzystać. My mamy dużo lokali, w dobrych miejscach po agencjach bankowych, problem polega tylko na zmianie świadomości właścicieli tych lokali co do żądanej przez nich kwoty za wynajem - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Brzeziński, dyrektor pionu inwestycji Kolportera. - Trzeci element to ustawa o lekach i zamykanie się aptek prywatnych, a rozwijanie sieciowych. Apteki mają podobną powierzchnię do sklepów spożywczych, były lokowane w dobrych miejscach, więc takie lokale również się nadają. Dlatego wbrew pozorom nie jest tak źle na rynku - dodał.

- Niemniej jednak, żeby znaleźć dobrą lokalizację, to trzeba zrobić to albo na etapie kontaktu i wiedzy dotyczącej wycofywania się takich najemców albo już na etapie projektowania czy rozpoczęcia budowy osiedla rozmawiać o najlepszej lokalizacji. Wtedy taka lokalizacja właściwie zamyka możliwość wejścia konkurencji - powiedział.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    4,91

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.