Rynek czeka na raport właściciela Biedronki. Analitycy liczą na 119,5 mln euro zysku

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2019 09:42

Rynek czeka na raport właściciela Biedronki. Analitycy liczą na 119,5 mln euro zysku fot. shutterstock

Analitycy DM mBank szacują, że zysk netto Grupy Jeronimo Martins wyniesie w trzecim kw. br. 119,5 mln euro (+7,2% r/r). Sprzedaż na mkw. w sieci Biedronka powinna wzrosnąć o 5,5 proc.

23 października po sesji giełdowej Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, opublikuje wyniki finansowe za trzeci kwartał br. Analitycy DM mBank przygotowali prognozę wyników detalisty.

Zdaniem analityków efektywność sprzedaży w sieci Biedronka powinna być wspierana przez przyśpieszenie dynamiki inflacji, utrzymujące się wysokie wydatki na konsumpcję oraz efekt bazy. Analitycy oczekują wzrostu sprzedaży/mkw. o 5,5% r/r w sieci Biedronka w zł (+5,4% w euro), 1,8% r/r w sieci Pingo Doce oraz 1,2% r/r w Recheio.

- Oczekujemy, że mniej agresywna polityka promocyjna niż w drugim kwartale oraz poprawa sales-mix, powinny przełożyć się na wzrost marży brutto na sprzedaży o 0,1p.p. do 22,0% w trzecim kwartale. Wpływ wysokiej dynamiki kosztów SG&A powinien zostać częściowo skompensowany przez wzrost efektywności sprzedaży/mkw.  Oczekujemy wzrostu narzutu kosztów o 0,1p.p. r/r do 18,07% w trzecim kwartale - czytamy w komentarzu.

Analitycy wydali rekomendację trzymaj, a cenę docelową ustalono na 14,30 euro.

- Oczekujemy płaskiej marży EBITDA r/r w Polsce oraz wzrostu w Portugalii. Szacujemy, że biznes Ara i Hebe wygeneruje -15,5 mln euro EBITDA w 3 kw. (poprawa o 4,5 mln euro r/r). Pozostałe koszty wyniosą około 10 mln euro. Szacujemy, że koszty finansowe będą na poziomie - 10 mln euro w trzecim kw. vs. - 6 mln euro w analogicznym okresie 2018 r. Efektywną stopę podatkową zakładamy na poziomie 25%. Uwzględniając powyższe szacujemy zysk netto 119,5 mln euro (+7,2% r/r) - podali analitycy.

Ich zdaniem efekt niskiej bazy oraz przyśpieszenie inflacji w Polsce powinny wspierać dynamikę przychodów r/r. Analitycy oczekują wzrostu rentowności spółki w 4 kw. napędzanej dalszą poprawą lfl, wzrostem marży brutto na sprzedaży oraz zmniejszeniem straty w segmencie Ara i Hebe.

Przypomnijmy, skonsolidowana sprzedaż Jeronimo Martins w I półroczu br. wzrosła o 5,7 proc., osiągając 8,91 mld euro, a sprzedaż LfL wzrosła o 3,9 proc. W drugim kwartale sprzedaż Grupy wzmocniona efektem kalendarza wielkanocnego wzrosła o 10,3 proc., a LfL o 7,8 proc. Zysk netto ukształtował się na poziomie 181 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,77

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.