Rynek dyskontów nasyca się. Biedronka szuka nowych sposobów na wzrost

Autor: dlahandlu.pl, PB 17 lipca 2019 22:05

Rynek dyskontów nasyca się. Biedronka szuka nowych sposobów na wzrost Fot. Shutterstock

Format dyskontowy bez wątpienia od lat króluje na polskim rynku. Świadczyć o tym mogą choćby doskonałe wyniki Biedronki oraz intensywny rozwój tej sieci. Jednak rynek powoli nasyca się, a dynamika otwarć nowych sklepów spada. Wiele wskazuje na to, że należąca do Portugalczyków sieć dotarła do granicy i szuka dla siebie nowej niszy. Może nią być segment proximity, w którym prym wiedzie Dino. Jakie jeszcze możliwości rozwoju ma Biedronka?

Zwraca uwagę, że atutem Biedronki są: wypracowany już system zakupowy, doświadczenie w zakresie marek i zarządzania sprzedażą i cenami. – Tacy gracze jak Biedronka są zawsze groźnymi konkurentami i wszyscy to wiedzą - podsumowuje.

Wiejska alternatywa

Biedronka do tej pory rozwijała się w większych lub mniejszych skupiskach miejskich, omijając najmniejsze miejscowości i wsie. Te lokalizacje z kolei upodobało sobie Dino. Czy nowy format Biedronki wejdzie w niszę konkurenta?

Zdaniem Bartmińskiego, małe miasta i wsie to dobry target dla sieci, które chcą się dynamicznie rozwijać. - Warto  tu przypomnieć, że 40% Polaków mieszka na wsi. W liczbach bezwzględnych jest to ponad 15 milionów osób. Analizy demograficzne wskazują, że ta struktura, nietypowa na tle krajów zachodniej Europy, nie zmieni się. Co więcej, na mapie Polski jest naprawdę niewiele miast, w których wzrasta liczba ludności – mówi Maciej Bartmiński.

W opracowanej przez Market Side segmentacji obejmującej miasta powyżej 50 tys. mieszkańców tylko 6 miast jest w segmencie wzrostu, a dla kolejnych 6 ubytek mieszkańców kompensowany będzie sub-urbanizacją. W perspektywie najbliższych 10 lat większość miast będzie się wyludniać, z czego znaczna część straci ponad 5% mieszkańców.

- W tym kontekście ważne jest docieranie do mniejszych miejscowości. W taki właśnie sposób swój potencjał buduje na przykład sieć Dino. Być może sieci dyskontowe wypracują jakiś model rozwoju na tym rynku – mówi prezes Market Side.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • PP1 2019-07-30 15:24:15

    Pp> całkowicie się zgadzam.

  • Aleksander 2019-07-21 18:13:22

    W tym samym dniu cena arbuzów w Biedronce prawie trzy zl/kg a w Kauflandzie trochę ponad złotówkę

    ZAWSZE TANIO 🤣

  • Pp 2019-07-18 10:53:49

    Kupowanie w Biedronkach to taka oszczędność dla konsumenta jak tankowanie taniego paliwa. Niby jest taniej ale wcześniej czy później to się zemści. W przypadku paliwa tylko na samochodzie. W przypadku polskich konsumentów na całkowitym załamaniu polskiej gospodarki. Podstawowe produkty i usługi powinny być sprzedawane przez obywateli danego kraju. Jeśli większość pieniędzy z rynku będziemy oddawać Portugalczykom i Niemcom to Polska zniknie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 835

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.