Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.

www.portalspozywczy.pl 20 marca 2013 17:13

Rynek FMCG wzrośnie w tym roku o niemal 5 proc.

Przedstawiciele rynku FMCG szacują, że w 2013 roku wartość sprzedaży tego rynku wyniesie 211,6 mld zł, wobec 201,6 mld zł w 2012 roku. Do 2016 roku rynek urośnie do niemal 250 mld zł, przy czym stopniowo będzie wzrastać udział handlu nowoczesnego, kosztem niezależnych sklepów.

W 2012 roku hipermarkety, supermarkety i dyskonty, zaliczane do sektora handlu nowoczesnego, miały 53,6 proc. udziału w rynku FMCG. Do 2016 roku udział ten powinien wzrosnąć do ponad 65 proc.

W 2014 roku wartość rynku FMCG urośnie do 223,5 mld zł, w 2015 roku rynek ten będzie wart 235,1 mld zł, a w 2016 roku - 247,3 mld zł.

Jak pokazują prognozy, od 2006 roku stopniowo wzrasta udział handlu nowoczesneg, kosztem handlu tradycyjnego. I tak w 2006 roku udział hipermarketów, supermarketów i dyskontów wynosił 42,8 proc., a w 2013 ma to być już 56,5 proc. W 2014 roku sieci handlowe powiększą dystans wobec handlu tradycyjnego, zwiększając udział w rynku FMCG do 59,5 proc. W 2015 roku udział ten wyniesie 62,5 proc.

Najbardziej dynamicznie rozwijać się będą dyskonty, które w 2012 roku stanowiły 20,9 proc. rynku FMCG. W tym roku powiększą swój udział do 22,5 proc., w przyszłym roku będzie to już 24,2 proc., w 2015 roku 25,8 proc., a w 2016 roku 27,1 proc. Tymczasem dyskonty jeszcze w 2006 roku stanowiły zaledwie 13 proc. rynku FMCG.

Nieco wolniejszą ekspansję przewiduje się dla supermarketów. W 2012 roku stanowiły one 19,7 proc. rynku. W 2013 roku powinny one zwiększyć swój udział do 20,9 proc. W kolejnych latach, udział ten będzie zwiększał się do: 22,2 proc. w 2014 roku, 23,5 proc. w 2015 roku i 24,8 proc. w 2016 roku.

Natomiast w segmencie hipermarketów nastąpiła stagnacja, po kilkuletnim spadku udziałów, które zmniejszyły się z 14,7 proc. w 2006 roku do 13 proc. w 2012 roku. W przyszłym roku i kolejnych latach udział ten będzie oscylował w okolicach 13,1-13,2 proc.

Informacja powstała w oparciu o dane i wyliczenia firmy Stoktorka, ktora powołuje się na raport AC Nielsen

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,32

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.