Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rynek gastronomiczny będzie przynosić wyższe niż obserwowane aktualnie wzrosty

www.portalspozywczy.pl 7 lutego 2014 13:21

- Od 2009 roku obserwujemy wyhamowanie na rynku gastronomicznym, bez wyraźnych impulsów wzrostowych. W 2013 roku porównaniu z 2012 rokiem, całkowita liczba punktów całorocznych pozostała na stabilnym poziomie, a punkty HoReCa łącznie zanotowały jedynie około 2 proc. wzrost wartości sprzedaży - podali analitycy GfK.

W perspektywie długofalowej rynek gastronomiczny mimo wszystko powinien przynosić wyższe niż obserwowane aktualnie wzrosty. Niezbędna jest jednak poprawa jakości pojawiających się nowych placówek oraz oferty lokali. W tym na pewno niemałą rolę powinni odegrać dostawcy oraz producenci, dostosowując swoją ofertę produktową, ale także obok tego proponować dodatkowe wsparcie zwiększające atrakcyjność samego lokalu gastronomicznego.

Pod względem wartościowym i numerycznym najbardziej kluczowymi segmentami tego rynku są restauracje, fast foody oraz lunch bary, które głównie opierają się na sprzedaży dań głównych (ponad 50 proc. udział w sprzedaży). Puby oraz bary/lunch bary wygenerowały niższe obroty niż w ubiegłym roku, odpowiednio o 7 proc. oraz 4 proc. mniej. Pozostałe segmenty zanotowały wzrost. Najwyższy można zaobserwować wśród restauracji hotelowych (+9 proc.), punktów typu fast food (+8 proc.) oraz kawiarni (+7 proc.).

W 2013 roku około 10 proc. lokali gastronomicznych to takie, które rozpoczęły swoją działalność w okresie 2012-2013. Wszystkie nowopowstałe placówki gastronomiczne są co najwyżej średniego standardu, co przy nieznacznym ogólnym wzroście numerycznym placówek gastronomicznych (wzroście netto czyli różnicy pomiędzy lokali która zakończyła swoją działalność vs lokale które zostały otwarte) nie sprzyja dynamicznym wzrostom wartościowym rynku. Co więcej, w dalszym ciągu obserwujemy zmniejszającą się liczbę konsumentów korzystającą z oferty gastronomii przy jednoczesnym braku wzrostu wydatków, wśród tych, którzy dalej stołują się poza domem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.