Rynek pracownika, a pensje w handlu. W której sieci można zarobić najwięcej?

Autor: dlahandlu.pl, PB 13 marca 2019 22:17

Rynek pracownika, a pensje w handlu. W której sieci można zarobić najwięcej? Fot. Shutterstock

Sieci handlowe, by przyciągnąć pracowników, podwyższają pensje lub oferują benefity pozapłacowe, takie jak darmowy pakiet medyczny, preferencyjne warunki ubezpieczenia, czy bony świąteczne i prezenty okolicznościowe. Inne zmieniają politykę wynagrodzeń, zwiększając dostępność do premii. Mimo to, zarobki handlu wciąż nie należą do wysokich.

Prywatną opiekę medyczną w placówkach Medicover oferuje Lidl. I nie tylko, sieć kusi także ubezpieczeniem grupowym Allianz, kartą Multisport, dofinansowaniem kursów języków obcych, szkoleniami oraz „wyprawką dla maluszka” czy pierwszoklasisty.

Także pracownicy Kauflandu, który podobnie jak Lidl należy do Grupy Schwarz, objęci są pakietem prywatnej opieki zdrowotnej, mogą korzystać z programu Multisport, czy przystąpić do ubezpieczenia grupowego na życie na bardzo korzystnych warunkach. Z okazji Wielkanocy i Świąt Bożego Narodzenia pracownicy otrzymują bony. Poza tym mogą się ubiegać o dofinansowanie do wypoczynku.

O szeregu pozapłacowych benefitów informuje sieć Biedronka. Aktualnie Jeronimo Martins Polska zatrudnia ok. 60 tys. osób w oparciu o umowy o pracę, co oznacza, że jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce. Pracownicy objęci są jednym z najszerszych pakietów świadczeń pozapłacowych, w tym mają do dyspozycji 20 programów socjalnych. Pakiet obejmuje m.in. wsparcie finansowe dla osób w trudnej sytuacji rodzinnej, badania profilaktyczne dla pracowników sklepów oraz magazynierów, wyprawki dla noworodków i pierwszoklasistów – dzieci osób zatrudnionych w JMP czy paczki okolicznościowe. - Regularnie dokonujemy przeglądu wynagrodzeń i świadczeń pozapłacowych dla pracowników – informuje sieć.

Także w Tesco pracownicy objęci są programem świadczeń pozapłacowych. W jego skład wchodzi m.in. stała 10% zniżka na zakupy, świąteczne karty podarunkowe czy dofinansowanie do zajęć sportowych i pakietów medycznych.

W tyle nie pozostaje Carrefour. Na swoim profilu rekrutacyjnym na portalu pracuj.pl obiecuje m.in. takie dodatki do pensji jak: opieka medyczna, w pełni opłacane przez pracodawcę ubezpieczenie NW, rabaty na zakupy w sklepie sieci, nagrody stażowe, czy wyprawka dla dzieci.

Iwona Szczykowska z Grupy Progress ocenia, że to dobry kierunek. - Niezbędnym działaniem, które powinny podjąć sieci handlowe jest stworzenie pracownikowi warunków zachęcających do pracy w handlu. Z naszych obserwacji wynika, że sieci handlowe zaczynają je podejmować i nie chodzi jedynie o wzrost wynagrodzeń, o którym słyszy się coraz częściej. Są to także benefity pozapłacowe, szkolenia, awanse pracowników, imprezy integracyjne, zniżki czy bony zakupowe na asortyment sieci, w której pracują dane osoby czy regularne premie dal całego zespołu – mówi.


  • david 2019-03-14 13:44:43

    ale wulgarność....

  • Mart-in 2019-03-14 12:40:24

    Najlepsi menedżerowie w handlu to tacy co potrafią jeszcze z gówna wyssać krew.

    W handlu marne zarobki jedynie garba się dorobisz.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,71

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7249
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.