Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Rynek proszków i kapsułek do prania rozwija się o nowe kategorie

Autor: Puls Biznesu 21 sierpnia 2018 09:58

Pierzemy coraz częściej i bardziej specjalistycznie, rynek środków do prania poszerza się o kolejne kategorie, więc także wydatki na nie rosną. Według firmy Euromonitor, w tym roku na proszki, kapsułki, ale też żele do prania wydamy ponad 1,5 mld zł. Za największą część rynku z wynikiem prawie 948 mln zł odpowiadają proszki, na które wydatki jednak ostatnio spadały – informuje Puls Biznesu.

Rynek produktów do prania nakręcają nie tylko akcje marketingowe producentów, ale też... coraz mniejsze mieszkania, sportowcy, ekologia i wygoda. Dodatkowo poruszenie, na razie medialne, wywołała informacja, że Zygmunt Chajzer, kojarzący się przez lata z Vizirem, po niedawnym rozwiązaniu umowy z producentem rozważa wprowadzenie razem z synem Filipem Chajzerem własnej marki proszków (donosił o tym serwis Press.pl). Ruch w kategorii widać też w statystykach oraz w prognozach. W tych pierwszych wybijają się silnie rosnące kapsułki do prania, w tych drugich — po latach spadków — zmianę trendu odnotowują proszki — podaje firma badawcza Euromonitor International.

W tym roku właśnie na proszki, kapsułki, ale też żele do prania wydamy ponad 1,5 mld zł, prognozują analitycy Euromonitora. Za największą część rynku z wynikiem prawie 948 mln zł odpowiadają proszki, na które wydatki jednak ostatnio spadały. Jednak w 2018 r. będzie inaczej. Jak mówi Victor Henriksson, analityk z firmy Euromonitor International, to kwestia m.in. lepszego dopracowania produktów — poprawienia trwałości ich zapachu, oferowania dodatkowych właściwości, pozwalających na dłuższe zachowanie intensywnych kolorów naszych ubrań, ale też wzrost dochodów, który po prostu skutkuje większymi zakupami.

A producenci rzeczywiście dwoją się i troją z nowinkami. W ostatnich latach karierę od zera zrobiły kapsułki, również dzięki ogromnym budżetom marketingowym ich producentów. Jeszcze w 2013 r. wydaliśmy na nie 158,6 mln zł, a w tym mamy wydać 224 mln zł więcej. Wygrywają łatwością użycia, ale też tym, że zajmują mało miejsca w łazience, co przy wzroście sprzedaży coraz mniejszych mieszkań również ma znaczenie. Świetnie rozwija się także rynek specjalistycznych środków do prania, czyli produktów przeznaczonych do prania tkanin delikatnych, wełnianych czy sportowych, ale także ubrań dziecięcych oraz dla osób o wrażliwej skórze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.