Rywalizacja na rynku poznańskich centrów handlowych

Property News 15 marca 2017 22:21

Otwarcie Posnanii zmieniło oblicze poznańskiego rynku powierzchni handlowej. Jak tłumaczy w rozmowie z Propertynews.pl Anna Staniszewska, dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real Estate, Europa Środkowo-Wschodnia, ciężkie czasy czekają centra, które nie osiągną dominującej pozycji w aglomeracji.

- Jeszcze przed otwarciem Posnanii rynek handlowy w aglomeracji poznańskiej zajmował drugie miejsce w Polsce pod względem wskaźnika nasycenia powierzchnią centrów handlowych (767 mkw./1 tys. mieszkańców). Już wtedy, z uwagi na wysoką konkurencję między obiektami, można było mówić o rynku najemcy w tym mieście. W związku z rywalizacją między centrami handlowymi, ale również ze względu na coraz bardziej wymagających klientów, znaczną część istniejących zasobów poddano remodellingowi i repozycjonowaniu - tłumaczy Staniszewska.

Jak dodaje, obecnie, po oddaniu do użytku Posnani, aglomeracja poznańska zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 888 mkw./1 tys. mieszkańców. - Ta długo oczekiwana inwestycja oznacza dla niektórych właścicieli i zarządców nieruchomości czarne chmury. Trudno jest mierzyć się z tak nowoczesnym gigantem o tak silnym zestawie najemców. Pierwsze tygodnie funkcjonowania tego obiektu, który osiągnął milion odwiedzających w 3 tygodnie, z pewnością można określić jako sukces -komentuje.

- Jako że dochód rozporządzalny na osobę nie rośnie wprost proporcjonalnie do tempa przyrostu powierzchni handlowej, automatycznie będzie on dystrybuowany na większą liczbę centrów handlowych, a tym samym udział w "torcie" niektórych obiektów będzie mniejszy. Nie powinien więc nikogo dziwić spadek odwiedzalności w Galerii Malta, która znajduje się nieopodal Posnanii. O skali oddziaływania nowego projektu świadczy również decyzja firmy Inditex, która przeniosła swoje sklepy tj. Zara, Bershka, Massimo Dutti, Pull&Bear, Stradivarius i Oysho z Galerii Malta do Posnani. Nie będzie to jednak jedyne centrum które odczuje skutki pojawienia się na rynku nowego gracza. Niewykluczone, że efekty zauważalne będą również w Poznań City Center, czy nawet w Starym Browarze - wylicza Staniszewska.

Zdaniem ekspertki, realizacja ogromnych inwestycji wyczerpuje możliwość budowy kolejnych projektów o tak dużej skali w Poznaniu i Wrocławiu. Rynki handlowe w tych miastach można określić jako dojrzałe.

Propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8644

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.