Sainsbury's i Asda zaoferowały sprzedaż do 150 sklepów by uzyskać zgodę na połączenie

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 26 marca 2019 11:27

Planujące połączenie sieci Sainsbury's i Asda zaoferowały sprzedaż 125-150 supermarketów i 38 stacji benzynowych w celu uzyskania zgody Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) – informuje IGD Retail Analysis.

Planujące połączenie sieci Sainsbury's i Asda zaoferowały sprzedaż 125-150 supermarketów i 38 stacji benzynowych w celu uzyskania zgody Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) – informuje IGD Retail Analysis.

W raporcie opublikowanym w zeszłym miesiącu CMA stwierdziła, że ​​połączenie może zmniejszyć konkurencję zarówno na poziomie krajowym, jak i lokalnym. Przekonanie to opierało się na analizie 629 lokalizacji, w których stwierdzono, że powiązanie może spowodować „znaczne zmniejszenie konkurencji”. Aby zneutralizować ten wpływ, organ nadzorczy zaproponował, aby obaj detaliści zidentyfikowali i sprzedali około 300 sklepów.

Oferta sprzedaży sklepów następuje zaledwie kilka dni po ogłoszeniu przez Sainsbury's i Asda, że obaj detaliści zainwestują 1 mld funtów w obniżki cen i wprowadzą ograniczenie zysków z paliw, jeśli uzyskają pozwolenie na połączenie.

IGD Retail Analysis zwraca uwagę, że Sainsbury's i Asda byli bardzo krytyczni wobec metodologii zastosowanej przez CMA do zmierzenia siły lokalnej konkurencji i sposobu, w jaki ludzie robią zakupy. Ich zdaniem, CMA zastosowała wskaźniki, które nie pasują do faktów i są znacznie poniżej najbardziej konserwatywnych standardów stosowanych w poprzednich przypadkach.

CMA opublikuje raport końcowy do fuzji do 30 kwietnia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    1,42

  • Min

    1,08

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6596
Ilość aktualnych ofert: 296011

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.