Sainsbury's testuje format małopowierzchniowego sklepu

Autor: PAP 3 listopada 2015 10:10

Format mikrosklepu opracowany przez Saisnbury's zakłada sprzedaż około 1000 podstawowych produktów spożywczych - m.in. pieczywa, sałatek, płatków śniadaniowych, wędlin czy gotowych dań - na powierzchni handlowej nie przekraczającej 3 tys. stóp kw. (ok. 280 mkw.), czyli metrażu typowego dla brytyjskich sklepów typu convenience. Z oferty mikrosklepów wyłączono chemię gospodarczą, papierosy czy kupony loteryjne.

Sainsbury's rozpoczęło testowanie nowego formatu w dzielnicy Holborn w centrum Londynu, nieopodal głównej siedziby koncernu. Od niedawna działa tam mikrosklep o powierzchni niecałych 93 mkw.

Mike Coupe, dyrektor generalny Sainsbury's, ocenia, że dzięki mikrosklepom jego firma może powiększyć swój udział w rynku małych sklepów o ponad 1000 nowych lokalizacji. Chodzi przede wszystkim o miejsca, w których z powodu braku dostatecznej przestrzeni nie mogą funkcjonować tradycyjne sklepy typu "convenience" - takie jak główne węzły przesiadkowe czy ścisłe centra miast.

Zdaniem Coupe, model sprzedaży, który ma być wdrażany w mikrosklepach Sainsbury's, jest dostosowany do potrzeb współczesnego klienta, który w krótkim czasie chce zrobić zakupy umożliwiające mu szybkie i wygodne przygotowanie posiłku w domu.

Inwestowanie w sklepy małopowierzchniowe to zarazem odpowiedź Sainsbury's na informacje płynące z rynku. Jak ocenia brytyjski Institute of Grocery Distribution - organizacja monitorująca trendy w sprzedaży artykułów żywnościowych - w ciągu najbliższych 5 lat obroty sklepów typu "convenience" i mniejszych sklepów samoobsługowych wzrosną o 17 proc., podczas gdy obroty super- i hipermarketów zmaleją o 2,9 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.