SAP: Cyfryzacja odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej wymagających konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 27 kwietnia 2018 20:30

SAP: Cyfryzacja odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej wymagających konsumentów fot. Shutterstock

Firmy, które chcą zdobyć przewagę nad konkurencją, muszą być już nie tylko cyfrowe, ale przede wszystkim inteligentne – mówią eksperci SAP Polska. Zmiany przejawiają się m.in. w inwestycjach w zwinne oprogramowanie branżowe, odchodzeniu od tradycyjnych systemów IT, szybującym wzroście usług chmurowych oraz Internetu Rzeczy. Według analityków McKinsey, Polska zrealizowała dotychczas zaledwie 8% swojego cyfrowego potencjału.

Jak prognozuje raport Światowego Forum Ekonomicznego, między 2015 a 2025 rokiem globalna gospodarka zyska dzięki transformacji cyfrowej aż 100 bilionów dolarów.

Według ekspertów zgromadzonych 25 kwietnia w Warszawie na konferencji SAP NOW 2018, inwestycje IT to tylko pierwszy krok na drodze rozwoju firmy. Rynkiem zaczynają rządzić inteligentne organizacje, podejmujące trafne i długofalowe decyzje technologiczne. Według IDC branże takie, jak przemysł, finanse czy handel są szczególnie ważne w kreowaniu i napędzaniu ekonomii cyfrowej.

- Według badań SAP Hybris już 73% Polaków oczekuje natychmiastowych reakcji na zapytania i wielokanałowego kontaktu. To właśnie z takich nowych potrzeb rodzi się najbliższa przyszłość świata biznesu, oparta na inteligentnych wdrożeniach technologii – komentuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

- Dziś nie rozmawiamy już z klientami o tym, czy cyfryzacja ma sens, ale jak wprowadzać jądo organizacji szybko i efektywnie. Odpowiedzią są konkretne przykłady. Na SAP NOW prezentowaliśmy więc realne projekty SAP, sięgające np. po blockchain, interaktywne dashboardy, IoT, platformy do zarządzania pracownikami i ich rozwojem, a także zawiadujące wielkimi procesami produkcyjnymi i handlowymi – dodaje Tomasz Niebylski.

Jedną z branż, która w ostatnich latach najchętniej korzysta z rozwiązań cyfrowych, jest handel. Obecnie nowoczesne technologie stają się pomostem pomiędzy sprzedażą w modelu „tradycyjnym” a tymi prowadzoną drogą cyfrową. W efekcie to klient, a nie usługa czy produkt są w centrum uwagi.

Według badań SAP Hybris blisko 9 na 10 kupujących w naszym kraju (86%) wymaga, by firmy odpowiadały na ich zapytania w ciągu maksymalnie 24 godzin. To wynik unikalny w skali europejskiej – tylko Francuzi są bardziej wymagający. Aż 61% Polaków oczekuje personalizacji ofert, co jest wynikiem zbliżonym do Stanów Zjednoczonych.

Na trendy związane z obsługą klienta zareagował np. polski oddział TUI, giganta branży turystycznej, o którym była mowa podczas jednej ze ścieżek tematycznych SAP NOW – Customer NOW, na której swoje rozwiązania cyfrowe zaprezentowała także Żabka Polska. O innym aspekcie handlu, czyli procesach zakupowych w przedsiębiorstwach, dyskutowali natomiast uczestnicy ścieżki Buy NOW. Mieli oni okazję zapoznać się z funkcjami platformy SAP Ariba, na której przeprowadzane są rocznie transakcje na 1,25 miliona dolarów w 190 krajach. Korzystają z niej zarówno giganci (np. Shell, Circle-K, Walmart, Unilever czy VISA), jak i setki tysięcy małych i średnich firm. Dzięki niej kupcy organizują cyfrowo cały proces zakupowy: od zapotrzebowania, przez pytania, konkursy ofert, kupno i dostawy, aż po fakturowanie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7810

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.