Segment cash and carry ogranicza liczbę ulotek, bo klienci oczekują inspiracji zamiast informacji

Autor: mondaynews.pl 22 września 2016 10:04

Ulotki przestały mieć tak duże znaczenie, jak kiedyś, bo klienci oczekują czegoś interesującego, inspirującego i dedykowanego specjalnie dla siebie. - Dotychczas najwięcej ulotek wydawał segment C&C. Jednak Selgros i Makro ograniczyły ich liczbę, a także zmniejszyły wydawanie gazetek. Należy zauważyć, że dla handlu hurtowego ważne jest dotarcie do różnych typów klientów (HoReCa, sklepy detaliczne, oferta dla biur czy dla prowadzących działalność). Tymczasem na 1-stronicowej ulotce nie mogą zaprezentować ciekawej oferty, podkreśla ekspert z ABR SESTA.

Każda z placówek E.Leclerc ma sporą autonomię w podejmowaniu decyzji asortymentowych i cenowych. Oznacza to, że strategie promocyjne nie są im narzucane z pozycji centrali i tym samym różnią się między sobą. A jak twierdzą eksperci, kategoria non-food przyciąga klientów do sklepu.
- Dla hipermarketów tzw. core business to produkty FMCG. Dlatego, zajmują one prawie połowę ich oferty promocyjnej. Klienci, którzy chcą spróbować czegoś innego albo cenią duży wybór, w pierwszej kolejności wybiorą się do hipermarketów. Ich oferta w tych kategoriach jest kilkukrotnie szersza, niż dyskontów. Dla porównania, Biedronka w ofercie FMCG ma obecnie ponad 2 tys. produktów, a hipermarket może mieć nawet 16 tys. SKU, zauważa Marcin Dobek.

Co ciekawe, Auchan opublikował o 30% więcej gazetek regularnych i odnotował największy wzrost udziałów FMCG. Jednak należy pamiętać, że ta sieć przejęła Real, który zdecydowanie częściej promował FMCG. Zatem zmiana jest m.in. podyktowana chęcią utrzymania byłych klientów Reala. Po rebrandingu, czyli zmianie szyldu, Auchan zweryfikował swoją ofertę i postawił na promowanie kategorii FMCG, które przynosiły największe zyski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,35

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7332
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.