Segment detaliczny przyniósł Emperii startę w wysokości 9,3 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 10:40

Segment detaliczny przyniósł Emperii startę w wysokości 9,3 mln zł

Emperia Holding podała wyniki finansowe za 9 miesięcy 2014 r. W tym czasie firma wypracowała przychody w wysokości 1 466 010 zł w porównaniu do 1 455 776 zł w analogicznym okresie 2013 r. Zysk z działalności operacyjnej to 24 616 zł (12 830 zł w 2013 r.). Zysk okresu wyniósł 17 474 zł (13 601 zł w 2013 r.).

- Przychody ze sprzedaży Grupy w trzecim kwartale 2014 roku były o 2,37% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2014 roku były nieznacznie (0,70%) wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w trzecim kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w trzecim kwartale mierzona r/r- (-1,9%) oraz silna presja cenowa w detalu (spadek cen głównie na kategoriach świeżych: owoce - 7,9%, warzywa - 10,4%, mięso wieprzowe - 3,4%, drób - 4,1%) . Wynik osiągnięty w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 119 tys. zł, a odpowiednio wynik w trzecim kwartale okresu porównawczego wyniósł 10.994 tys. zł straty. Wynik narastająco za trzy kwartały 2014 roku wyniósł 17.474 tys. zł, a w okresie porównawczym 13.601 tys. zł. Niski wynik netto Grupy wypracowany w trzecim kwartale 2014 roku to efekt straty segmentu detalicznego w kwocie 9.394 tys. zł. Pozostałe segmenty operacyjne Grupy: nieruchomości, informatyka i zarządzanie centralne wypracowały w trzecim kwartale zyski w łącznej kwocie 9.855 tys. zł (wg sprawozdawczości segmentów bez wyłączeń konsolidacyjnych). Strata segmentu detalicznego została spowodowana przez niższy niż w ubiegłym kwartale poziom przychodów, a przede wszystkim marży handlowej o 1,3p.p., oraz poniesienie wyższych kosztów operacyjnych (odniesionych do przychodów ze sprzedaży): w trzecim kwartale 2014 r - 28,9%, zaś w II kwartale 2014r - 26,4% - czytamy w komentarzu do wyników.
Wśród zdarzeń , które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy wymienia m.in. :
- w okresie trzech kwartałów 2014r Emperia Holding uzyskała 1.827 tys. zł z tytułu kwot zasądzonych w sporze sądowym z Ernst & Young Spółka z o.o. ( w tym 193 tys. zł odsetek),
- w trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z uruchomieniem formatu franczyzy w kwocie 828 tys. zł, a narastająco za trzy kwartały 2014r 2.376 tys. zł,
- w trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z remodelingiem, rebrandingiem i wdrożeniem nowych floorplanów w sklepach, wyszacowane przez spółkę na poziomie 1.700 tys. zł, w tym 800 tys. zł utraconej marży handlowej oraz odpowiednio w okresie trzech kwartałów 2014 r - 4.200 tys.zł, w tym 1.500 tys. zł utraconej marży handlowej,
- w okresie trzech kwartałów 2013r. segment detaliczny poniósł 3.111 tys. zł kosztów dotyczących logistyki, rozpoznanych jako koszty sprzedaży, a łącznie w I półroczu 2013r. 3.128 tys. zł (własna logistyka została uruchomiona w miesiącu lipcu 2013 roku),
- w trzecim kwartale 2013r segment detaliczny poniósł jednorazowo 1.715 tys. zł kosztów związanych z zamknięciem jednego supermarketu.
Przychody segmentu detalicznego w trzecim kwartale 2014r wzrosły o 2,54%, zaś narastająco za trzy kwartały 2014r odnotowano niewielki spadek przychodów o 0,17% (efekt spadku przychodów w I kwartale br.). W trzecim kwartale 2014r. segment detaliczny osiągnął stratę w kwocie 9.394 tys. zł
W przeciągu trzech kwartałów 2014 roku skład Grupy Kapitałowej Emperia Holding (w stosunku do końca 2013 roku) uległ zmianie. W dniu 31 stycznia 2014 roku doszło do połączenia spółek zależnych: Stokrotka Sp. z o.o. z Maro Markety Sp. z o.o. oraz Społem Tychy S.A. Ponadto w dniu 31 marca 2014 roku Stokrotka Sp. z o.o. przejęła spółkę "PILAWA" Sp. z o.o.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9483

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.