Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Segment detaliczny przyniósł Emperii stratę w wysokości 8,9 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 3 marca 2015 10:05

Segment detaliczny przyniósł Emperii stratę w wysokości 8,9 mln zł

GK Emperia Holding podała wyniki finansowe za 2014 r. W badanym okresie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 978 042 tys. zł (1 967 480 tys. zł w 2013 r.). Zysk okresu to 31 896 tys. zł (13 799 tys. zł w 2013 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 41 280 tys. zł (14 163 tys. zł). Zysk na jedną akcję zwykłą zanualizowany to 2,37 zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy w IV kwartale 2014 roku były na poziomie okresu poprzedniego. Przychody ze sprzedaży w całym roku były nieznacznie (0,54 proc.) wyższe niż w roku ubiegłym. Na zrealizowany w IV kwartale br. poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych w IV kwartale mierzona r/r – ( - 2,6 %) oraz silna konkurencja cenowa w detalu. Wynik osiągnięty w IV kwartale 2014 roku wyniósł 14 421 tys. zł, a odpowiednio wynik w IV kwartale okresu porównawczego wyniósł 198 tys. zł. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w IV kwartale 2014 roku i całym 2014 roku to efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym.

Wynik segmentu detalicznego w IV kwartale to 237 tys. zł, przychody wyniosły 501 061 tys. zł. Natomiast segment detaliczny w całym 2014 roku przyniósł stratę w wysokości 8 913 tys. zł.

Zdarzenia jednorazowe, które wpłynęły na wyniki segmentu detalicznego to m.in. :
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane ze zmniejszeniem powierzchni dwóch sklepów (Delima) w kwocie 1.644 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia (sklepy Delima) na kwotę 6.371 tys. zł, oraz odpowiednio aktywo z tytułu odroczonego podatku dochodowego w kwocie 1.211 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem jednego sklepu (Delima) w kwocie 1.381 tys. zł,
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł dodatkowe koszty związane z połączeniem spółek detalicznych (Maro Markety Sp. z o.o., Społem Tychy S.A i Pilawa Sp. z o.o.) w kwocie 1.000 tys. zł, a narastająco w 2014 roku 2.033 tys. zł,
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny poniósł koszty związane z rozwojem formatu franczyzy i marketu w kwocie 569 tys. zł, a narastająco w 2014 roku 2.945 tys. zł
- w IV kwartale 2014r. segment detaliczny zawiązał rezerwę na koszty remontu komór chłodniczych w
kwocie 800 tys. zł,
- w 2014 roku segment detaliczny poniósł koszty związane z remodelingiem, rebrandingiem i wdrożeniem nowych floorplanów w sklepach, wyszacowane przez spółkę na poziomie 5.100 tys. zł, w tym 1.600 tys. zł utraconej marży handlowej

  • Słonecznik 2015-03-04 09:36:56

    Czy wobec tego sukcesu Zarząd jeszcze jest na liście płac ??

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.